خبرگزاری کار ایران

نائب رییس خانه معدن در گفتگو با ایلنا:

بازار آمریکا و اروپا را از دست داده‌ایم/ مواد خام داریم اما از تکنولوژی خبری نیست

نائب رییس خانه معدن گفت: بدون برنامه‌ریزی برای بدست آوردن بازارهای جدید از مسیر تولید دور خواهیم شد.

محمد رضا بهرامن در گفتگو با خبرنگار ایلنا در پاسخ به این پرسش که چرا صنایع کشور بیشتر مصرف ارزی دارند و فروش ریالی است؟، اظهار داشت: دلیل اصلی نداشتن بازار های هدف بخصوص در اروپا و آمریکااست، متاسفانه ما نتوانسته ایم در بازارهای رقابتی ورود پیدا کنیم و تنها به بازارهای اطراف و حوزه خلیج فارس اکتفا کردیم.

وی با بیان اینکه فشار تحریم ها باعث شد به بازارهای اروپایی ورود پیدا نکنیم، گفت: برخی از صنایع در گذشته نه چندان دور بازار برخی از کشورهای اروپایی حضور داشتند اما این بازارها را به مرور زمان از دست دادیم.

بهرامن تصریح کرد: یکی از اصولی که ما نباید فراموش کنیم استفاده از تکنولوژی‌های نو و حضور در بازراهای رقابتی با نگاه گرفتن بازاری جدید است.

وی ادامه داد: در صورتی که در بازارها تنها تولیدات خود را در نظر گیریم و برنامه ریزی برای بالا بردن کیفیت صنایع نداشته باشیم قطعا آسیب خواهیم دید.

این عضو خانه معدن خاطر نشان کرد: استفاده از تکنولوژی های نو در مسیر بخش تولید یکی از مسائلی است که باید مد نظر داشت ، ما ممکن است مواد اولیه داشته باشیم اما اینکه نمی توانیم از آن استفاده کنیم به دلیل بهره وری پایین است .

وی با اشاره به داشتن برنامه ریزی برای گرفتن بازارهای هدف، گفت: نقش تشکل ها و افزایش سرمایه گذاری و آموزش های لازم  در این مسیر بسیار مهم است.

وی افزود: همچنین به حرکت درآوردن سرمایه در جهت توسعه و بازارها نیز بسیار مهم است .

بهرامن ادامه داد: البته سرمایه گذاری چندان هم ساده نیست و اینکه می گوییم ما سرمایه گذاری خواهیم کرد این امر به راحتی انجام نخواهد شد زیرا حفظ سرمایه گذاری ها در جهت رقابتی کردن را نباید فراموش کرد.

وی با بیان اینکه در صورتی که ما بازار نداشته باشیم تولیدات ما قطعا آسیب خواهند دید افزود: بدون برنامه‌ریزی برای بدست آوردن بازارهای جدید ما از مسیر تولید دور خواهیم شد.

بهرامن در خاتمه گفت : چشم انداز ما برای مذاکرات و وضعیت صنایع پس از‌ آن کاملا روشن است.

کد خبر : ۲۸۸۱۴۵