خبرگزاری کار ایران

مدیر برنامه ‌ریزی و اقتصاد مسکن در گفت وگو با ایلنا:‌

شرط واگذاری زمین دولتی به انبوهسازان/ با مالیات سوداگری در بازار را کاهش می‌دهیم

asdasd
کد خبر : ۲۸۷۵۷۶

مدیر برنامه ریزی و اقتصاد مسکن با بیان اینکه وزارت راه و شهرسازی زمین در اختیار انبوهسازانی که وارد طرح های حمایتی شوند،‌ می گذارد،‌ گفت:‌ دولت هر جایی که زمین داشته باشد در اختیار انبوهسازانی که وارد طرح های حمایتی و ساخت و ساز برای اقشار کم درآمد باشد، می گذارد.

علی چگینی در گفت وگو با خبرنگار ایلنا اظهار کرد:‌ دولت در بخش هایی که مرتبط با گروه های کم درآمد است، وارد می شود و از هر انبوهسازی که در این بخش ورود کند در مرحله واگذاری زمین حمایت می کند.

وی به اشاره به روش های واگذاری زمین دولتی به انبوهسازان، گفت: برای واگذاری زمین روش های مختلفی در نظر گرفته ایم که یا به صورت اجاره به شرط تملیک و یا اجاره 99 ساله خواهد بود.

چگینی در پاسخ به این سوال که آیا در تهران منطقه ای برای واگذاری زمین دولتی به انبوهسازان مشخص شده است، گفت: هنوز منطقه ای در تهران برای اجرای این طرح جانمایی نشده است.

مدیر برنامه ریزی و اقتصاد مسکن  وزارت راه و شهرسازی همچنین با اشاره به قوانین مالیاتی مسکن گفت: قانون مالیات را وزارت اقتصاد طراحی می کند اما وزارت راه و شهرسازی هم پیشنهاداتی در حوزه مالیات بر مسکن داده است که برخی از این پیشنهادات اعمال شده است.

وی تاکید کرد: تمام پیشنهادات مالیاتی وزارت راه و شهرسازی در زمینه ثبات و کنترل بازار و جلوگیری از کاهش سوداگری در این حوزه است.

چگینی با بیان اینکه مالیات بر خانه های خالی از سکنه را مجلس تصویب کرده است ،‌ ادامه داد:مالیات بر اجاره هم جزو این قوانین است که مجلس تغییراتی را در اجرای آن اعمال کرده است. 

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز