خبرگزاری کار ایران

معاون وزیر اقتصاد:

میزان تسهیلات پرداختی بانک ها به متقاضیان به 340 هزار میلیارد تومان رسید

asdasd
کد خبر : ۲۸۷۴۱۲

معاون اقتصادی وزارت امور اقتصادی و دارایی با اشاره به سود سپرده 20 درصدی بانک ها و 14 درصدی تسهیلات خرید مسکن، خواستار ایجاد تعادل در میزان سود سپرده ها و تسهیلات بانکی شد.

به گزارش ایلنا، شاپور محمدی در سلسله نشست های علمی بررسی چالش ها، عملکرد و چشم انداز نظام تامین مالی کشور، افزود: در صورتی که در این خصوص نتوانیم به تعادل برسیم با مشکل تامین منابع مالی مواجه خواهیم شد.

وی تصریح کرد: برای ایجاد تعادل بین سود سپرده ها و سود تسهیلات مسکن، دولت باید منابع مالی بیشتر داشته باشد تا بتواند در این بازار تعادل ایجاد کند در حالی که با توجه به وضعیت نامطلوب مالی دولت، امکان عملی کردن آن وجود ندارد.

وی با اشاره به میزان تسهیلات پرداختی بانک ها، یادآور شد: هم اکنون میزان تسهیلات پرداختی بانک ها به متقاضیان به 340 هزار میلیارد تومان رسیده که هنوز هم عده ای نمی خواهند اقساط خود را به بانک ها پرداخت کنند.

به گفته معاون وزیر اقتصاد، بانک ها در انجام وظایف خود باید طبق مقررات مربوطه عمل کنند زیرا فعالیت آنها در مسایل غیربانکی برخلاف وظایف قانونی آنها خواهد بود، بنابراین اگر بانک ها در بخش های مختلف اقتصادی راسا سرمایه گذاری کنند دیگر کسی برای سرمایه گذاری در این بخش رغبتی نخواهد داشت.

وی بر ضرورت نظارت بیشتر بر عملکرد شبکه بانکی تاکید کرد و گفت: بانک ها در توزیع سرمایه خود مختار هستند، اما در حفظ سپرده های مردم باید قوانین و مقررات بانکی و پولی را رعایت کنند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز