خبرگزاری کار ایران

بدترین روش خصوصی سازی در دولت گذشته انجام شد / تهاتر کالایی با هیچ کشوری نداریم

این بدترین روش خصوصی سازی است که باعث بروز مشکلات زیادی شده که این مشکلات امروز گریبانگیر دولت شده است و تلاش داریم آن را رفع کنیم.

نعمت زاده گفت: دولت به هیچ وجه کار خلاف نکرده و تهاتر کالایی نیز با هیچ کشوری ندارد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محمدرضا نعمت زاده در حاشیه مراسم روز ملی صنعت ، معدن و تجارت در جمع خبرنگاران اظهار داشت: اختصاص ۵ میلیارد دلار منابع یوزانس کوتاه مدت برای تامین مواد اولیه و سرمایه در گردش واحدهای تولیدی و سهمیه بندی این منابع برای وزارتخانه های مختلف، را نمی توان سهمیه بندی کرد و بانک‌ها باید خود، نسبت به مشتریانشان عمل کنند.

وی افزود: تاکنون تنها در مورد اختصاص این منابع صحبت شده و هنوز عملیاتی نشده است و امیدواریم بانک مرکزی به زودی اختصاص این منابع را ابلاغ کند.

وزیر صنعت با بیان اینکه نباید امضاهای طلایی را باب کنیم افزود: سهمیه بندی و این نوع مسائل ضد انگیزه است و در حالی که ما دنبال مقررات زدایی هستیم، نباید امضاهای طلایی را باب کنیم و بگوییم که فلان فرد در دریافت این منابع اولویت دارد و فرد دیگری از دریافت این منابع محروم کنیم.

وی تصریح کرد: باید مثل گذشته که یوزانس فعال بود، امکانات مورد نیاز در اختیار بانک‌ها قرارگیرد تا به مشتریان یوزانس‌های سه ماهه، شش ماهه و نه ماهه ارائه شود.

بدترین روش خصوصی سازی در دولت گذشته انجام شد

وی در خصوص ارزیابی ها از اجرای سیاست‌های اصل ۴۴ قانون اساسی، خاطر نشان کرد: اصل ۴۴ یکی از اقدامات بسیار مفید مقام معظم رهبری بود در حالی که آنچه تاکنون عمل شده، دارای اشکالاتی است که البته در حوزه قانون اجرای سیاست‌های اصل ۴۴ نیز به دلیل اینکه چنین کاری برای اولین بار صورت گرفته بود، اشکالاتی مشاهده می شود.

وی گفت: در یکی دو سال اخیر مجلس ۳ تا ۴ بار اصلاحاتی را در تبصره ها و مواد این قانون اعمال کرد و قصد دارد با پایش مرتب، معایب آن را به حداقل برساند.

وی گفت: این بدترین روش خصوصی سازی است که باعث بروز مشکلات زیادی شده که این مشکلات امروز گریبانگیر دولت شده است و تلاش داریم آن را رفع کنیم.

نعمت زاده در ادامه در خصوص استفاده خود و خانواده از کالاهای داخلی، گفت: سعی داریم تا از کالاهای داخلی استفاده کنیم و به عنوان مثال کت و شلواری که امروز بر تن بنده است، نیز ایرانی است.

وزیر صنعت در پاسخ به انتقادات مطرح شده در خصوص واردات بی رویه در دولت یازدهم، خاطرنشان کرد: قطعا دولت برای واردات برنامه دارد و آمار گمرک نیز نشان می دهد سال گذشته علی رغم اینکه ۵ درصد رشد واردات صورت گرفت، اما اغلب کالاهای وارداتی را ماشین آلات صنعتی و کالاهای واسطه ای به خود اختصاص می دادند، ضمن اینکه واردات کالاهای مصرفی حدود ۲۰ درصد کاهش داشته است.

وی ادامه داد: آنچه که در بازار به عنوان کالاهای وارداتی مصرفی مشاهده می شود، اغلب از مبادی غیر قانونی به کشور وارد شده که باید با آنها مقابله کنیم و بر این اساس، طرحی در وزارت صنعت، معدن و تجارت در حال پیگیری است که بر اساس آن اصناف اجازه توزیع کالاهای قاچاق را نداشته باشند.

نعمت زاده در ادامه با تکذیب هرگونه واردات بی رویه غیر رسمی از سوی دولت، خاطرنشان کرد: دولت به هیچ وجه کار خلاف نکرده و تهاتر کالایی نیز با هیچ کشوری ندارد.

کیفیت نان پایین نیامده است !

وزیر صنعت معدن و تجارت در خصوص کیفیت گفت: کیفیت نان مثل سایر کیفیت‌ها یک امری نسبی است و فردی ممکن است بهترین نان را به هر قیمتی که شده خریداری کند و این را یک کیفیت بداند، در حالی که کیفیت دیگر در سطح عمومی بازار است که به نظر نمی رسد که کاهش یافته باشد.

وی اظهار داشت: مرتب گزارش کیفیت نان را دریافت کرده و آن را پایش می کنیم، لیکن ممکن است در ۷۰ هزار نانوایی، عده ای دقت کافی را نداشته و سوء استفاده کنند بنده به دلیل اینکه در روزهای تعطیل خود برای خانه نان تهیه می کنم، می گویم که کیفیت پایین نیامده است.

کد خبر : ۲۸۷۳۵۸