خبرگزاری کار ایران

ربیعی اعلام کرد:

تدوین آئین نامه همکاری دستگاههای فعال در ایجاد مشاغل خرد و کوچک

asdasd
کد خبر : ۲۸۶۴۹۶

وزیر تعاون٬ کار و رفاه اجتماعی با اعلام تدوین آئین نامه همکاری دستگاه های فعال در ایجاد مشاغل خرد و کوچک، گفت: آموزش نیروی انسانی٬ بازاریابی و راه اندازی بازارچه ها از اهمیت بسزایی برخوردار است.

به گزارش ایلنا از روابط عمومی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، علی ربیعی در نخستین نشست هم اندیشی درخصوص سیاست ها و برنامه های اشتغال خرد و کوچک که با هدف تجمیع اعتبارات و منابع٬ هماهنگی سازمانی و هم افزایی اجرایی٬ افزایش بهره وری٬ فراگیری جامعه هدف و افزایش پوشش منطقه ای در محل وزارت کار برگزار شد، افزود: با توجه به مصوبه اخیر هیات دولت در خصوص راه اندازی بازارچه ها لازم است با هماهنگی استانداران این مهم پیگیری شود.

وی با اشاره بر اینکه مدیریت منابع و اعتبارات دستگاهها با خود آنها باشد٬ گفت: باید با هماهنگی و تعامل در جهت هم افزایی حرکت کنیم. در این حرکت لازم است تا با ایجاد هماهنگی طرحها در یک منطقه متمرکز نشود و ظرفیت ها و برنامه ها را بطور عادلانه در مناطق تقسیم و اجرا کنیم.

ربیعی ادامه داد: طراحی فرآیندها و پروژه ها مهم است و باید به طراحی ها توجه ویژه ای شود. مطالعات خوبی در زمینه آمایش سرزمین به تفکیک استانها انجام شده که لازم است جهت بهره برداری مناسب در اختیار دستگاهها قرار گیرد.

وی تصریح کرد: برای حمایت از خرید داخلی می بایست آئین نامه تنظیم شود، باید با یک تفاهم ذهنی و عمومی بتوانیم به یک نتیجه مطلوب برسیم و پایان سال آمار موفقی را از اشتغالزایی ارائه دهیم.

یادآور می شود، تدوین آئین نامه همکاری دستگاههای فعال در مشاغل خرد و کوچک با هدف تقسیم کار ایجاد ظرفیت، هم افزایی و تعیین وظایف انجام شده است.

ربیعی اضافه کرد: آئین نامه و یک دستور کار مشخص لازم است که باید حداکثر ظرف دوهفته تنظیم شود. در این آئین نامه ضروری است برش جغرافیایی برنامه ها مشخص و رسته های فعالیت تعیین و نقش سازمانها و دستگاههای اجرائی مرتبط کاملاً شفاف بیان شود.

وی گفت: این تعامل ارزشمند و ضروری است و مشابه آن در کلیه استانها انجام شود. توجه به توسعه و حمایت از مشاغل خرد و کوچک در حال حاضر یکی از بهترین راهها برای کاهش مشکل بیکاری می باشد.

نشست هم اندیشی درخصوص سیاست ها و برنامه های اشتغال خرد و کوچک به ریاست وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و با حضور قائم مقام وزیر٬ معاون توسعه روستائی و مناطق محروم ریاست جمهوری٬ معاون کمیته امداد امام خمینی (ره)٬معاون سازمان بسیج سازندگی٬ سرپرست صندوق کارآفرینی امید٬ رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور معاون برنامه ریزی و سیاست گذاری معاونت علمی و فناوری رئیس جمهور و معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی برگزار شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز