خبرگزاری کار ایران

معاون نظارت بر بهره‌برداری شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور تاکید کرد:

توجه به مدیریت تقاضای آب در روستاها

معاون نظارت بر بهره برداری شرکت مهندسی آب وفاضلاب کشور گفت: مدیریت تقاضای آب باید محور فعالیت شرکت‌های آب و فاضلاب شهری و روستایی قرار بگیرد.

به گزارش ایلنا، "حمیدرضا تشیعی" در سفر به این استان و بازدید از پروژه‌های شرکت آبفار قم با بیان اینکه در زمان حاضر یکی از نگرانی‌های ما در بحث بهره‌برداری در حوزه روستایی است، اظهار داشت: به دلیل مشکلات مالی که این بخش با آن مواجه است حتی نمی‌تواند تعرفه خود را حداقل معادل آب و فاضلاب شهری دریافت کند.

وی با بیان اینکه در آب و فاضلاب روستایی در بخش کنترل کیفیت و نیز نگهداری و تعمیرات تأسیسات همیشه با نگرانی‌هایی روبه رو بوده‌ایم، ابراز کرد: از آنجایی که با کمبود آب مواجهه هستیم و منابع آبی قابل شرب ما که مطابق با شاخص‌های استاندارد باشد محدود است، لذا مدیریت تقاضای آب باید محور فعالیت‌های شرکت‌هایی آب و فاضلاب روستایی قرار گیرد.

تشیعی با بیان اینکه مدیریت تقاضای آب و مدیریت تقاضای منابع مالی را از مواردی عنوان کرد که در شرکت‌های آب و فاضلاب روستایی باید به آن توجه شود، گفت: شرکت‌ها برای اینکه بتوانند خدماتشان را به صورت دائم ارائه دهند، باید مدیریت منابع مالی را به خوبی انجام دهند.

وی عملکرد شرکت آب و فاضلاب روستایی استان قم را مثبت ارزیابی کرد و گفت: افزایش درآمد، پایش مشترکین و تعمیر و مرمت تأسیسات روستایی از اقدام‌های بسیار خوب و ارزنده‌ای است که این شرکت انجام داده است.

وی در پایان عنوان کرد: با توجه به شروع فصل تابستان و با وجود شرایط خاص و زائر پذیر بودن استان قم، احتمال ورود آلودگی زیاد است، لذا از موضوع کیفیت آب هیچگاه غافل نشوید و نظارت‌های خود را افزایش دهید.

کد خبر : ۲۸۶۱۴۷