خبرگزاری کار ایران

با حضور معاون استاندار قم؛

دومین جلسه کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری استان قم برگزارشد

asdasd
کد خبر : ۲۸۶۱۰۹

با حضور معاون اقتصادی استاندار قم، مدیر کل کار استان قم و برخی دیگر از مسئولین استانی، جلسه کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری استان قم برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قم، نصراله بازوند مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان قم در دومین کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری استان قم که با حضور برخی از مسئولین استانی و به ریاست سیدرضا دهناد معاون اقتصادی استانداری قم و در سالن اجتماعات استانداری قم برگزار شد، اظهار داشت: برای حل مشکلات و رونق اقتصادی  انتظارات بیشتری از کارگروه  می رود.

وی با اشاره به تحریم‌های اعمال شده علیه ایران و با بیان این که دولت تدبیر و امید در حال حل مشکل تحریم است، گفت: بخشی از مشکلات کشور ملی و بخش دیگر از مشکلات استانی است که برای حل مشکلات قم باید برنامه و طرح‌هایی را تدوین نمود.

در ادامه جلسه سیدرضا دهناد معاون اقتصادی استانداری قم و رئیس کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری این استان، با اشاره به اینکه شرایط اقتصادی کشور ویژه است تصریح کرد: در حال حاضر طبق آمارها میزان صادرات منفی 20 درصد است که با توجه به این امر باید بتوانیم زمینه را برای افزایش صادرات فراهم کنیم.

وی با اشاره به اینکه نرخ بیکاری در قم حدود 9 درصد است، گفت: در حال حاضر در استان قم 80 هزار دانشجو وجود دارد و سالانه حدود 20 هزار نفر از دانشجویان فارغ التحصیل می‌شوند.

رئیس کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری استان قم خاطرنشان کرد: در حال حاضر شاهد افزایش نرخ طلاق و نرخ زندانیان و افزایش سن ازدواج هستیم که تمام این مسائل به وضعیت اقتصاد استان مرتبط است.

دهناد با اشاره به فعالیت برخی از موسسات مالی و اعتباری در قم گفت: برخی از موسسات مالی و اعتباری در استان باید در جهت پویایی اقتصاد استان حرکتی کرده و از تمام منابع خود برای ارتقای استان گام های ارزشمندی بردارند.

وی افزود: در حال حاضر در حال تدوین بسته خروج از رکود هستیم که با تدوین این بسته برنامه‌ها و فعالیت‌های دستگاه‌های اجرائی مشخص می‌شود.

در پایان این جلسه که مدیران دستگاه های اجرایی و بانک های مختلف استان قم حضور داشتند، کمیته امداد امام خمینی (ره) از عملکرد بانکها تقدیر و تجلیل کرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز