خبرگزاری کار ایران

رئیس شرکت فرودگاه‌های کشور خبرداد:

کسری هزار میلیارد تومانی فرودگاه‌ها برای نگهداری از تجهیزات

asdasd
کد خبر : ۲۸۵۷۳۵

رئیس شرکت فرودگاه ها با اشاره به کسری هزار میلیارد تومانی شرکت فرودگاه‌ها برای نگهداری از تجهیزات این مجموعه، گفت: در حالی که ارزش صنعت حمل و نقل هوایی در دنیا چیزی حدود 2.4 تریلیون دلار است و سهم 3.4درصدی در تولید ناخالص دنیا دارد، شرکت فرودگاه‌های کشورمان با مشکلات مالی و ساختاری متعددی مواجه است.

به گزارش خبرنگار ایلنا رحمت‌الله مه‌آبادی در مراسم سالگرد تاسیس شرکت فرودگاه‌های کشور با بیان اینکه موجودیتی که از آن به عنوان اینترنت فیزیکی، ساختار انتقال دانش و سرمایه و یکی از چهار جزء حکومت مدرن یاد می‌شود فرودگاه‌ها هستند گفت: یکی از تاثیرات حمل و نقل هوایی ارزش 2.4 تریلیون دلاری آن است.

وی با بیان اینکه سهم هوانوردی جهان در کل تولید ناخالص دنیا چیزی حدود 3.4 درصد است گفت: صنعت هوانوردی در سراسر جهان تاکنون 58 میلیون شغل ایجاد کرده است.

وی با اشاره به جایگاه فرودگاه ها در جهان و نظامات اقتصادی افزود: فرودگاه ها لوکوموتیو توسعه اقتصادی هر کشور و خروج جوامع بسته از بن‌بست و مغناطیس جذب سرمایه‌گذار و از مراکز تولید اشتغال مولد هستند به طوری که 85 درصد اشتغال در صنعت هوانوردی یا تولید 35 میلیون شغل به واسطه فرودگاه‌ها انجام شده است.

وی تاکید کرد: قدرت نرم توانایی تاثیرگذاری بر دیگران برای کسب نتایج مطلوب از طریق جذابیت‌ها به جای اجبار یا تطمیع است اگرچه قدرت نرم در نگاه اول کارکرد سیاسی دارد اما واقعیت این است که بیشترین تاثیرات این مفهوم در سرمایه‌گذاری، توریست، تجارت، بازرگانی و حتی دسترسی به منابع انسانی نخبه برمی‌گردد و امروز صنعت هوانوردی منبع مهمی از قدرت نرم کشورها تلقی می‌شود.

رئیس شرکت فرودگاه‌های کشور با اشاره به مشکلات صنعت فرودگاهی گفت: فرسودگی زیرساخت‌ها، تجهیزات و ضرورت نوسازی وبهسازی، کمبود منابع مالی و نقص ساختار اقتصادی از مهم‌ترین مشکلات صنعت فرودگاهی کشور است.

وی ادامه داد: در حال حاضر چیزی حدود 2 هزار میلیارد تومان هزینه نگهداری از تجهیزات فرودگاه‌هاست این در حالی است که بودجه این شرکت چیزی حدود هزار میلیارد تومان است. از طرف دیگر مشکلات بسیاری در وصول درآمدها داریم و پروژه‌های توسعه‌ای و تجهیز غیر اقتصادی هم به این شرکت تحمیل می‌شود.

مه‌آبادی افزود: ازدیگر مشکلات فرودگاه‌ها عدم یکپارچگی مدیریتی نهادهای عامل در فرودگاه است و به بن‌بست رسیدن توسعه زیرساخت‌ها و خدمات‌رسانی در فرودگاه‌های مشترک و عدم توجه به ضرورت جداسازی فرودگاه‌های نظامی و غیرنظامی و فشار در مشترک شدن بیشتر فرودگاه‌ها از دیگر مشکلات فرودگاه‌ها محسوب می‌شود.

وی با اشاره به کسری هزار میلیارد تومانی برای نگهداری از تجهیزات فرودگاهی گفت: در حالی که بودجه شرکت فرودگاه‌ها چیزی حدود هزار میلیارد تومان است تنها هزینه‌های جاری این مجموعه بیش از 800 میلیارد تومان است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز