خبرگزاری کار ایران

5 هزار تن پیاز خرید تضمینی در جنوب کرمان فرآوری می‌شود

asdasd
کد خبر : ۲۸۵۳۶۰

مدیرکل تعاون روستایی جنوب کرمان با بیان این که در طرح خرید تضمینی 9 هزار و 500 تن پیاز از کشاورزان خریداری شده است گفت: برای جلوگیری از هدررفت این محصولات با یکی از کارخانه های فرآوری قرارداد منعقد شده تا پنج هزار تن از این محصولات را خریداری و فرآوری کند.

به گزارش ایلنا از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان، فرود سالاری افزود: سال 1390 سطح زیر کشت پیاز حدود چهار هزار و 500 هکتار بود اما امسال به بیش از شش هزار و 500 هکتار رسید.

وی بیان کرد: همچنین سال 90 قیمت خرید تضمینی این محصول 900 ریال و در سال جاری دو هزار و 400 ریال بود و این به معنای آن است که انگیزه برای برداشت این محصول توسط تولیدکننده و فروش برای تعاون روستایی حدود پنج برابر شده است.

وی گفت: مدت دوره خرید در سال 90 حدود 45 روز و در سال جاری بیش از 50 روز ادامه داشت که دو بار تمدید شد تا جایی که کشاورزان اعلام کردند دیگر محصولی برای فروش ندارند.

مدیر تعاون روستایی جنوب کرمان اظهار کرد: کل پیاز خریداری شده در سال جاری 9 هزار و 500 تن و در سال 90 حدود 50 هزار تن بود و این به معنای آن است که کمتر از یک پنجم سال 90 پیاز خریداری شده به همین دلیل این دوره سالم‎ترین خرید را داشتیم.

وی با اشاره به اینکه بیش از یکهزار تن محصول به مقصد کارخانه بارگیری شده است بیان کرد: مابقی محصول پیاز نیز اکنون در حال بارگیری است.

سالاری درباره محصول سیب ‎زمینی خاطرنشان کرد: یک محموله آزمایشی از این محصول به کارخانه‎ای در کرج ارسال شد تا در صورت امکان از آن کود کرمی یا ورمی‏ کمپوست تولید شود.

وی با توجه به اینکه نتایج این آزمایش ‎ها مثبت اعلام شده است گفت: به همین دلیل ابتدا سیب ‎زمینی‎ها مقابل آفتاب پهن می ‎شود تا پس از خشک شدن به کارخانه‎ بارگیری شود.

وی افزود: امید است بزودی تمام سیب ‎زمینی خریداری شده را برای تولید این کود به کارخانه ارسال کنیم.

در چند روز گذشته خبرهایی در سایت های خبری و نشریات مبنی بر خراب شدن محصول خریداری شده تضمینی پیاز و سیب زمینی منتشر شده بود.

جنوب استان کرمان یکی است مناطق مهم در تولید سیب زمینی و پیاز در سطح کشور است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز