خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای تهران در گفت وگو با ایلنا:

تمامی نیروگاه‌ها تبدیل به سیکل ترکیبی می‌شوند/تلفات 12 درصدی برق در استان تهران

حسینی با اشاره به برنامه برای تبدیل تمامی نیروگاه های کشور به سیکل ترکیبی، گفت: در استان تهران 11 تا 12 تلفات برق داریم که این میزان هدررفت طبق برنامه باید به زیر 10 درصد برسد.

سید زمان حسینی مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای تهران در گفت وگو با خبرنگار ایلنا در خصوص برنامه توسعه ای نیروگاه ها گفت: در حال حاضر دو نیروگاه 1000 مگاواتی در شرق تهران توسط بخش خصوصی در حال احداث است و برنامه هایی نیز برای تبدیل تمامی نیروگاه ها به سیکل ترکیبی داریم.

وی ادامه داد: سیاست کلی صنعت برق کشوراین است که تمام نیروگاه های گازی همانند نیروگاه گازی ری،منتظرالاقائم و یا شهید رجایی سیکل ترکیبی شوند؛ یعنی نیروگاه گازی وجود دارد و در کنار آن حرارتی هم احداث شده و تبدیل به سیکل ترکیبی می شوند و به این ترتیب راندمان نیز بالا می رود.  

حسینی اظهار داشت: در حال حاضر نیروگاه گازی که احداث می شود به این صورت است که باید 2 واحد گازی و یک واحد حرارتی  باشد و تبدیل به سیکل ترکیبی شود مثلا در نیروگاه طرشت واحد بخاری داریم که و در کنار آن واحد گازی نیز احداث می شود. 

وی خاطرنشان کرد: در نیروگاه های سیکل ترکیبی، نیروگاه حرارتی از گرمای دودکش نیروگاه گازی استفاده می کند و یک مقدار هم سوخت مصرف می کنند و تا زمانی که گاز باشد گاز مصرف می کنند وقتی گاز نباشد به سمت سوخت مایع می روند.

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای تهران تلفات در ادامه برق در استان تهران را 11 تا 12 درصد اعلام و تصریح کرد: در حال حاضر شرکت های توزیع را مجاب کرده اند که تلفات انرژی را به زیر 10 درصد برسانند.

کد خبر : ۲۸۵۰۵۰