خبرگزاری کار ایران

معاون سابق وزیر صنعت ، معدن و تجارت در گفتگو با ایلنا:

حجم تجارت الکترونیک داخلی حدود 5 درصد است

مشکل صنایع الکترونیک در کشور بیش از صنایع دیگر است و تحریم ها در خصوص صنایع الکترونیک چند منظوره اعمال شد و به مراتب تحریم ها در این بخش سنگین تر از سایر صنایع بود.

محمد صادق مفتح ، در گفتگو با خبرنگار ایلنا اظهار داشت : مشکل صنایع الکترونیک در کشور بیش از صنایع دیگر است و تحریم ها در خصوص صنایع الکترونیک چند منظوره اعمال شد و به مراتب تحریم ها در این بخش سنگین تر از سایر صنایع بود.

وی افزود: در حال حاضر رکود کلی بر اقتصاد کشور حاکم شده اما در این میان عدم پشتیبانی نظام بانکی در تولید و عدم هماهنگی بین ارگان های مختلف مانند وزات صنعت، معدن و تجارت با سایر ارگان ها برای صنایع مشکل آفراین شده است.

مفتح با بیان اینکه حجم سرمایه گذاری ها در بخش صنایع الکترونیک بسیار محدود است گفت: متاسفانه نظام آماری دقیقی در زمینه تجارت الکترونیک داخلی در کشور وجود ندارد اما برآوردها حاکی از آن است که حدود 5 درصد از تجارت کشور، به صورت الکترونیک انجام می شود.

معاون سابق وزیر صنعت تصریح کرد: عزم جدی در میان مسئولان کشور برای حل مشکلات تجارت الکترونیک وجود ندارد اما باید تلاش شود تا در صورت سرمایه گذاری های مناسب ظرف 5 سال آینده مبادلات مالی کشور به شکل الکترونیکی انجام شود.

کد خبر : ۲۸۵۰۲۳