خبرگزاری کار ایران

در هفته گذشته رخ داد؛

ارزش معاملات بازارهای فرابورس 20 درصد افزایش یافت

asdasd
کد خبر : ۲۸۴۷۷۲

ارزش معاملات بازارهای فرابورس در هفته چهارم خرداد،20 درصد افزایش یافت و گروه محصولات شیمیایی سهم 46 درصدی از این معاملات را به خود اختصاص داد.

به گزارش ایلنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه (سنا)، معاملات هفته سیزدهم سال 1394 با کاهش 48 درصدی حجم و افزایش 20 درصدی ارزش داد و ستدها نسبت به هفته دوازدهم در بازارهای فرابورس ایران پایان یافت.

آیفکس پس از فراز و نشیب در روز پایانی معاملات هفته با افزایش 1.2 درصدی نسبت به چهارشنبه گذشته عدد 700 واحد را نشان داد و ارزش بازار فرابورس ضمن رشد 1.6 درصدی به 875 هزار و 667 میلیارد ریال رسید و 439 میلیون ورقه بهادار به ارزش پنج هزار و 994 میلیارد ریال در 60 هزار نوبت معامله شد.

در هفته ای که گذشت، در بازار اول معامله 48 میلیون ورقه بهادار به ارزش 138 میلیارد ریال رقم خورد و در بازار دوم، 208 میلیون ورقه بهادار به ارزش 914 میلیارد ریال داد و ستد شد.

همچنین، در بازار پایه 74 میلیون ورقه بهادار به ارزش 105 میلیارد ریال خرید و فروش شد و 13 میلیون و 400 هزار ورقه به ارزش سه هزار و 680 میلیارد ریال در بازار ابزارهای نوین مالی فرابورس ایران مورد معامله قرار گرفت.

در هفته چهارم خرداد 1394 شاهد کاهش پنج درصدی حجم و رشد 9 درصدی ارزش معاملات در بازار اول و افزایش هفت درصدی حجم و 15 درصدی ارزش معاملات در بازار دوم در مقایسه با هفته قبل از آن بودیم و بازار ابزارهای نوین مالی هم با رشد 58 درصدی حجم و 12 درصدی ارزش معاملات روبرو شد.

علاوه بر این، معامله 51 درصد از سهام کنترلی شرکت سرمایه گذاری نفت قشم و معامله بلوک20 درصدی سهام مدیریتی غیرکنترلی شرکت فن آوا کارت در هفته گذشته قطعیت یافت.

بر اساس این گزارش، گروه محصولات شیمیایی با سهم 46 درصدی از معاملات بازار اول و دوم و پایه همانند هفته قبل در صدر قرار گرفت و پس از آن، ETFها و فلزات اساسی به عنوان صنایع پیشرو به ترتیب سهم 9.3 و 9 درصدی از معاملات هفتگی فرابورس را به خود اختصاص دادند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز