خبرگزاری کار ایران

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت:

طرحهای هفتگانه فولاد استانی باسرعت بیشتری ازسوی گروه چینی اجرا شود

asdasd
کد خبر : ۲۸۴۰۴۰

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: انتظار می رود طرحهای هفتگانه فولاد استانی از سوی گروه ام.سی.سی چین (MCC) از این پس با سرعت بیشتری پیشرفت کند.

به گزارش ایلنا از پایگاه اطلاع رسانی سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو)، مهدی کرباسیان در نشست بررسی آخرین وضعیت شرکت های هفتگانه فولاد استانی که با حضور 'شی شه' (Shi She) رییس هیات مدیره گروه MCC چین در سازمان ایمیدرو انجام شد، در مورد تکمیل بخش آهن اسفنجی طرح ها تاکید و ابراز امیدواری کرد با پیگیری سریع طرف چینی، در سال جاری بخش آهن اسفنجی سه طرح فولاد استانی افتتاح شده و به بهره برداری برسد.

وی اظهار امیدواری کرد: چهار طرح فولاد استانی دیگر نیز تا آذر ماه 1395 راه اندازی شود.

فولاد سپیددشت (چهارمحال و بختیاری)، نی ریز (فارس)، قائنات (خراسان جنوبی)، شادگان (خوزستان)، میانه (آذربایجان شرقی)، سبزوار (خراسان رضوی) و بافت (کرمان) هفت طرح فولاد استانی هستند که ظرفیت هریک 800 هزار تن پیش بینی شده و قابلیت افزایش تا میزان یک میلیون تن را دارند .

به گفته کرباسیان، استفاده از ماشین آلات اصلی اروپایی مورد تاکید ویژه در اجرای این هفت طرح است که مورد موافقت طرف چینی قرار گرفت.

رئیس هیات عامل ایمیدرو در این جلسه از مدیران ایرانی و چینی طرحهای یادشده، خواست تا با برگزاری منظم جلسات، باقی مانده موانع کاری پیشرفت طرح ها را با حضور نمایندگان دو طرف بررسی و راه حل های مناسب اتخاذ کنند تا بیشتر از این طرح ها به تاخیر نیفتد.

برپایه این گزارش، 'شی شه'رییس هیات مدیره گروه MCC چین در این نشست گفت: کارهای مهندسی پایه طرح های فولاد استانی انجام شده و این گروه مصمم به تکمیل سریع تر طرحها است و برای عملیاتی کردن و نهایی ساختن آنها تلاش می کند.

وی افزود: تمام موارد اشاره شده و مشکلاتی که وجود دارد، مستلزم بررسی و توافق نهایی میان سهامداران، MCC و همه طرف های دست اندرکار در اجرای طرح ها است.

دست اندرکاران حاضر در این جلسه پیرامون طرح فولاد سپیددشت (چهارمحال و بختیاری)اظهار داشتند کارهای این طرح نهایی شده و شرکت MCC با تکمیل بخش مهندسی، عملیات اجرایی برای خرید ماشین آلات کارخانه را آغاز کرده است.

همچنین مسایل و مشکلات فولاد قائنات حل و تعیین تکلیف نهایی شد و علاوه برآن در خصوص فولاد شادگان توافق شد، جلسه ای با مدیرعامل شرکت فولاد خوزستان برگزار و مسایل و مشکلات مورد نظر پیگیری شود.

فولاد میانه نیز با توجه به فسخ قرارداد واگذاری و استرداد آن به ایمیدرو، در این جلسه ابلاغ شد که مسئولیت کامل طرح از این پس با شرکت ملی فولاد ایران است و این شرکت در روزهای آینده با برگزاری جلسات فوق العاده در خصوص حل مشکلات طرح و جبران عقب ماندگی فولاد میانه اقدام خواهد کرد.

براساس این گزارش، در خصوص فولاد سبزوار مقرر شد که خط تولید آن از بیلت به ورق های باریک (Thin slab) تغییر کند.

قرار است در ارتباط با فولاد نی ریز نیز نشست هایی با حضور مدیران شرکت ملی فولاد ایران، MCC و مجری طرح برگزار شود و با انعطافی که رییس گروه MCC نشان خواهد داد، بقیه مسایل حل و فصل شود و همکاری و هماهنگی های لازم نیز بین شرکت MCC و شرکت فولاد تکنیک مشاور مهندسی طرح صورت گیرد.

شی شه و دیگر مدیران گروه MCC همچنین در سفر سه روزه خود به تهران با مدیران هفت شرکت فولادی جلسات منظمی برگزار و مشکلات اجرایی طرح ها را بررسی و نسبت به رفع آنها تصمیم گیری و تصریح کردند که با توجه به حل شدن مشکل مالی طرح ها، عقب ماندگی های گذشته جبران خواهد شد.

ایران براساس سند چشم انداز 1404 دستیابی به ظرفیت 55 میلیون تن فولاد را در برنامه دارد قرار است تولید فولاد خام امسال به رقم 18 میلیون تن برسد، در حالی که این رقم سال گذشته 16.6 میلیون تن بود.

برپایه آمار انجمن جهانی فولاد، ایران نخستین تولیدکننده فولاد خاورمیانه و چهاردهمین فولادساز جهان محسوب می شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز