خبرگزاری کار ایران

رئیس هیات مدیره شرکت مخابرات ایران:

مخابرات را تحویل بگیرید

توسعه اعتماد مبین شرکت مخابرات را 340 تومان و 3 ریال از دولت خریده اما اکنون می‌گویند مخابرات را ارزان خریده‌اید ماهم به آنها می‌گوییم که ما خریدار بوده‌ایم اگر قیمت ارزان بود نمی‌فروختید.

رئیس هیات مدیره شرکت مخابرات ایران گفت: هفته پیش می‌خواستند 5 درصد سهام توسعه اعتماد مبین را بفروشند تا ما از حاکمیت بیفتیم، تنها به دلیل اینکه 50 میلیارد تومان را با 9 روز تاخیر پرداخت کردیم.

به گزارش خبرنگار ایلنا، سید مصطفی سید هاشمی در مراسم افتتاح پروژه‌های مخابراتی تهران و البرز اظهار داشت: آمریکا تنها پنج میلیون و 600 هزار ویزا برای کار در حوزه IT صادر کرده است و کشوری مانند سنگاپور که کل اندازه آن به اندازه تهران است از 240 میلیارد درآمد خالص ملی خود 60 درصد آن را برای صنایع های‌تک فرض می‌کند، چرا که دنیا نقش مهم این حوزه را دریافته است؛ به همین دلیل اگر ما در این بخش غفلت کرده و ورود نکنیم عقب خواهیم ماند.

سید هاشمی در خصوص تهدیدهای مکرر مسئولان دولتی برای بازپس‌گیری مخابرات اظهار داشت: توسعه اعتماد مبین شرکت مخابرات را 340 تومان و 3 ریال از دولت خریده اما اکنون می‌گویند مخابرات را ارزان خریده‌اید ماهم به آنها می‌گوییم که ما خریدار بوده‌ایم اگر قیمت ارزان بود نمی‌فروختید.

وی تاکید کرد: توسعه اعتماد مبین تاکنون 20 درصد مبلغ نقد قرارداد و 11 قسط از 12 قسط خرید مخابرات را تمام و کمال پرداخت کرده است.

سید هاشمی افزود: هفته گذشته در حالیکه می‌گفتند مالک مخابرات این شرکت را ارزان خریده برای فروش 5 درصد سهام مخابرات در بورس هر سهم را 220 تومان و 3 ریال قیمت گذاشته بودند این در حالی است که مالک مخابرات چند سال پیش با دلار 1000 تومان سهم را به قیمت 340 تومان و 9 ریال خرید، اکنون با دلار 3 هزار تومان می‌خواستند هر سهم را به قیمت 220 تومان و 3 ریال بفروشند، پس اگر چند سال پیش ما ارزان خریدیم چرا اکنون قیمت ارزانتر تعیین کردید؟

رئیس هیات مدیره شرکت مخابرات ایران میزان سرمایه گذاری در مخابرات خصوصی را 11 هزار میلیارد تومان عنوان کرد و گفت:  از اینجا اعلام می‌کنم که ما عاشق نگهداشتن این سهم نیستیم، هرکسی که می‌خواهد از کنسرسیوم‌ها یا دولت یا کنسرسیوم تامین اجتماعی بیاید با همان شرایط خرید مخابرات را به او می‌فروشیم.

وی ادامه داد: هفته آینده نیز این موضوع را کتباً اعلام می‌کنم که مخابرات را به قیمت دو برابر تابلوی بورس با همان شرایط خرید می‌فروشیم، هم‌اکنون نیز از 16 قسط 11 قسط پرداخت شده و فقط 5 قسط مانده به این معنا که بیش از 74 درصد قرارداد انجام شده و 26 درصد باقی مانده است.

سید هاشمی گفت: مدام مخابرات را تهدید می‌کنند که معامله را باطل می‌کنیم، اکنون خودمان اعلام می‌کنیم که بیایید و مخابرات را از ما تحویل بگیرید، همچنان که آقای قنبری معاون وزیر ارتباطات اعلام کرده بود که مخابرات 140 هزار میلیارد تومان ارزش دارد، به این گفته معاون وزیر پاسخ مکتوب دادم و گفتم حتی به کمتر یک سوم  این قیمت راضی هستیم که مخابرات را بفروشیم.

وی ادامه داد: اما تا زمانی که مالک مخابرات هستیم با تمام قدرت کار می‌کنیم.

رییس هیات مدیره مخابرات تاکید کرد: ما عاشق نگه داشتن سهام مخابرات نیستیم و اگر فردی بخواهد این سهام را بخرد با همان شیوه‌ای که آن را خریداری کرده‌ایم واگذار خواهیم کرد و شنبه هفته آینده نیز این موضوع را به صورت رسمی منتشر خواهیم کرد.

رییس هیات مدیره مخابرات در خصوص هزینه تماس تلفن ثابت در ایران اظهار داشت: هزینه تماس در هیچ کجای دنیا مانند تلفن ثابت ایران نیست و در میان 166 کشور عضو اتحادیه ITU ایران ارزان‌ترین تعرفه‌ها را دارد.

وی افزود: هزینه تلفن ثابت برای هر ایرانی حدود 12 سنت است در حالی که در کشوری مانند افغانستان این رقم به بیش از یک دلار رسیده و 12 برابر ایران است. از سوی دیگر درآمد سرانه ایران بالغ بر 5000 دلار و درآمد سرانه افغانستان بیش از 700 دلار است.

کد خبر : ۲۸۳۹۵۴