خبرگزاری کار ایران

معاون آبزی پروری سازمان شیلات ایران خبر داد:

راه اندازی نخستین مرکز مشترک تکثیر ماهیان دریایی ایران و فرانسه

asdasd
کد خبر : ۲۸۳۹۴۳

معاون آبزی پروری سازمان شیلات ایران از راه اندازی نخستین مرکز تکثیر ماهیان دریایی به صورت مشترک بین ایران و فرانسه در قشم خبر داد.

به گزارش ایلنا از وزارت جهادکشاورزی، حسین علی عبدالحی، گفت: برای راه اندازی نخستین مرکز تکثیر ماهیان دریایی طرح مشترک میان ایران و فرانسه در قشم 6.5 میلیارد تومان تسهیلات در نظر گرفته شده است، این میزان تسهیلات از محل صندوق توسعه ملی تامین خواهد شد.

وی تصریح کرد: با توجه به برنامه توسعه ای شیلات مبنی بر حرکت تولید آبزیان از آب شیرین به سمت آب شور و نیاز به بچه ماهی، مرکز تکثیر ماهیان دریایی به منظور تامین بچه ماهی در آب شور توسط یک شرکت ایرانی و شرکت فرانسوی در قشم در حال راه اندازی است.

عبدالحی با بیان اینکه برای راه اندازی این مرکز تکثیر ماهیان دریایی در قشم نزدیک به 2 میلیون یورو توسط شرکت ایرانی و فرانسوی سرمایه گذاری شده است، گفت: قرار است فرانسوی ها این مرکز را با تکنولوژی های نوین خود احداث کنند و ما نیز مجوزهای لازم در این خصوص را صادر کرده ایم.

وی ادامه داد: ظرفیت این مرکز، تولید سالانه 10 میلیون قطعه بچه ماهی است.

گفتنی است که  فعالیت این مرکز تحت نظارت سازمان شیلات ایران خواهد بود و در صورت نیاز، سازمان شیلات مولد نیز در اختیار مرکز تکثیر ماهیان دریایی قشم قرار می دهد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز