خبرگزاری کار ایران

عضوهیات مدیره شرکت فرودگاه ها:

تجهیزات جدید ناوبری هواپیما تا شهریور ماه وارد ایران می شود

asdasd
کد خبر : ۲۸۳۴۸۳

عضو هیأت مدیره شرکت فرودگاه های کشور از انعقاد خرید تجهیزات کمک ناوبری فرود خودکار هواپیما و موقعیت یاب در فضا خبر داد و گفت: این دستگاه ها تا شهریور ماه وارد ایران خواهند شد.

به گزارش ایلنا از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، احمد مومنی رخ افزود: تامین تجهیزات کمک ناوبری فرودگاهی بسیار ضروری است و در سال جاری تجهیزات کمک ناوبری برای تجهیز فرودگاه های گرگان، یزد و ساری که به این سیستم مجهز نبودند در دستور کار قرار دارد.

وی با بیان آنکه سه سیستم فرود خودکار هواپیما (ILS) برای فرود هواپیما به صورت دقیق در خط مرکزی فرودگاه خریداری شده، گفت: قرارداد خرید این دستگاه ها اخیرا منعقد شده که تا شهریور تحویل ما می شود.

عضو هیأت مدیره شرکت فرودگاه های کشور، افزود: همچنین تجهیزات کمک ناوبری هدایت هواپیما به سمت فرودگاه(DVR)و موقعیت یاب هواپیما در فضای استان اصفهان نیز خریداری شده که تا آبان ماه در این فرودگاه نصب خواهد شد زیرا تکنولوژی دستگاه هدایت و موقعیت یاب هواپیما در فرودگاه اصفهان مربوط به 20 سال گذشته است که با خرید این دستگاه بروز رسانی می شود.

وی در خصوص کشورهای تامین کننده این تجهیزات، گفت: کشورهای سازنده این نوع تجهیزات اروپایی هستند و به دلیل اینکه حفظ اصول تعمیر و نگهداری بر اساس استانداردهای اروپایی، این دستگاه ها از یکی از 5 کشور اروپایی سازنده این تجهیزات خریداری شدند و با خرید و نصب این تجهیزات ضریب ایمنی پروازها افزایش می یابد.

مومنی با اشاره به انجام پروازها در شب در برخی از فرودگاه های کشور، گفت: پرواز در شب برای فرودگاه هایی که مجهز به سیستم روشنایی باند و سطوح پروازی هستند دستورالعمل هایی دارد که طبق آن باید عمل شود، به عنوان مثال در فرودگاهی که سیستم روشنایی باند موجود است هواپیما برای انجام پرواز در شب باید بین 2 تا 4 کیلومتر(بسته به نوع فرودگاه)دید داشته باشد که در صورت نصب دستگاه فرود خودکار هواپیما(ILS)با رعایت ارتفاعات اطراف امکان فرود هواپیما با دید 800 متر نیز فراهم شود.

این عضو هیأت مدیره شرکت فرودگاه های کشور، افزود: فرودگاه های کوهستانی مانند ایلام، یاسوج، خرم آباد، سنندج و بجنورد فرودگاه هایی هستند که ارتفاعات درحدی است که به دلیل کوهستانی بودن امکان پرواز در شب برای آنها وجود ندارد و همانند دنیا باید از هواپیماهای خاصی که توان عملیاتی شدن در این مناطق را دارند استفاده می شود اما تعداد این هواپیماها در کشور ما کم است و در این فرودگاه ها با محدودیت پرواز در شب مواجه هستیم.

مومنی رخ گفت: تا پایان امسال خرید تجهیزات کمک ناوبری هوانوردی، رادار فرودگاه مهرآباد و سیستم های اتوماسیون پروازی با اعتباری معادل 200 میلیون دلار در دستور کار شرکت فرودگاه های کشور است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز