خبرگزاری کار ایران

معاون وزیر راه و شهرسازی:

رای به استیضاح وزیر قابل پیش بینی نیست / بدهی 700 میلیارد تومانی دولت به پیمانکاران راه های روستایی

asdasd
کد خبر : ۲۸۳۱۲۷

معاون راه های روستایی وزارت راه و شهرسازی با بیان اینکه وزارت راه و شهرسازی در حال جمع آوری پاسخ سوالات و موارد استیضاح است، گفت:‌ رای به استیضاح وزیر قابل پیش بینی نیست و اگر توضیحات وزیر راه و شهرسازی قانع کننده باشد قطعا نمایندگان مجلس هم رای به استیضاح نمی دهند و البته احتمال قانع نشدن نمایندگان هم وجود دارد.

سید حسین میرشفیع در گفت وگو با ایلنا با بیان اینکه طبق آیین نامه داخلی مجلس؛ وزارت راه و شهرسازی فرصت برای ارائه پاسخ به سوالات دارد و در زمان مقرر هم در کمیسیون عمران و هم در صحن علنی مجلس پاسخ خود را ارائه می دهیم،‌ ادامه داد: در ابتدا باید موضوع در کمیسیون مربوطه مطرح شود و پس از آن هیات رئیسه مجلس تصمیم گیری می کند که چه اقدامی را باید انجام دهند.

معاون وزیر راه و شهرسازی درباره میزان تخصیص بودجه 94 در پروژه های راه روستایی، گفت:‌ اعتبارات تملک دارایی سرمایه ای هنوز تخصیص اعتباری نداشته اند و تا کنون از بودجه سال 94رقمی در پروژه های راه های روستایی  چه در بخش استانی و چه در بخش ملی تزریق نشده است .

وی در پاسخ به این سوال که سهم راه های روستایی در بودجه ملی و استانی چقدر است؟،‌ افزود:‌ در استان ها کمیته برنامه ریزی شهرستان ها و شورای برنامه ریزی میزان اعتبارات را تعیین می کنند و در برخی استان ها هنوز سازمان مدیریت برنامه ریزی تشکیل نشده است که بخواهد سقف این اعتبارات را تعیین کند. در بودجه هم ردیفی برای پروژه های راه های روستایی تعریف شده که آن هم هنوز ابلاغ نشده است.

میرشفیع همچنین در پاسخ به این سوال در سال گذشته چقدر از بودجه معاونت روستایی وزارت راه و شهرسازی تخصیص داده شد،‌ گفت:این معاونت در سال گذشته اعتبار متمرکزنداشت اما در بخش بودجه استانی چیزی حدود 53 تا 62 درصد از اعتبارات تخصیص داده شد که البته در استان های مختلف میزان اعتبارات و بودجه متفاوت بود.

معاون راه های روستایی وزارت راه و شهرسازی ادامه داد:‌ امیدواریم هر چه زودتر بودجه مورد نظر تخصیص داده شود چراکه پیمانکاران مطالبات زیادی دارند و همچنین پیشرفت فیزیکی پروژه ها منوط به تخصیص اعتبارات دولتی است.

وی در پاسخ به این سوال که بدهی وزارت راه و شهرسازی به پیمانکاران راه های روستایی چقدر است،‌ گفت:‌عمده کارهای وزارت راه و شهرسازی توسط پیمانکاران انجام می شود و معاونت راه روستایی هم از پیمانکاران بخش خصوصی برای اجرا استفاده می کند. از 5 هزار میلیارد تومان بدهی وزارت راه و شهرسازی به بدهکاران چیزی حدود 700 میلیارد تومان آن بدهی معاونت راه های روستایی است.                       

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز