خبرگزاری کار ایران

شرایط دریافت روادید مکرر عراق برای تجار ایرانی

شرایط دریافت روادید مکرر سفر به عراق برای تجار و پیمانکاران ایرانی فعال در بازار این کشور، از سوی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران اعلام شد.

به گزارش ایلنا و به نقل از اتاق بازرگانی و صنایع و معادن تهران، بر‌اساس دستورالعمل جدید اتاق ایران آن دسته از مدیران، پیمانکاران و فعالان اقتصادی که برای پیگیری تعهدات خود نیاز به دریافت روادید مکرر از سفارت عراق در تهران دارند، برای احراز معرفی‌نامه باید سه مدرک را تهیه و به اتاق بازرگانی که در ان عضو هستند تحویل دهند.

این مدارک شامل مدارک مربوط به شرکت ثبت شده در عراق، قرارداد معتبر تجاری با طرف عراقی و تشخیص ضرورت اخذ روادید مکرر از سوی اتاق شهرستان مربوطه است.
بر اساس اعلام اتاق ایران، اتاق شهرستان باید پس از بررسی دقیق مدارک متقاضی و احراز شرایط فوق، مدارکی را جهت معرفی فعال اقتصادی متقاضی به سفارت عراق به اتاق ایران ارسال کند. این بسته مدارک باید شامل معرفی‌نامه اتاق بازرگانی شهرستان مربوطه با ذکر درخواست روادید مکرر، تصویر کارت بازرگانی معتبر متقاضی، تصویر گذرنامه متقاضی که حداقل شش ماه اعتبار داشته باشد و فهرست شش ماه آخرین حقوق دریافتی برای کارمند شرکت باشد.
پس از این که مدارک به اتاق ایران ارسال شود برای اخذ ویزای مکرر به سفارت عراق ارسال خواهد شد و امور مربوط به آن انجام خواهد شد.
کد خبر : ۲۸۲۰۲۰