خبرگزاری کار ایران

دبیر انجمن خودرو سازان در گفتگو با ایلنا :

افزایش نرخ بنزین تاثیری در خرید خودرو نخواهد داشت / قیمت بنزین تنها 18 هزار تومان در ماه گرانتر شد!

بهای بنزین برای مصرف کنندگان تنها در ماه 18 هزار تومان افزایش یافته است و به نظر می رسد اینکه قیمت بنزین از 700 تومان به هزار تومان رسیده تاثیر چندانی بر میزان خرید خودرو نداشته باشد.

احمد نعمت بخش در گفتگو با خبرنگار ایلنا با بیان اینکه نرخ بنزین چندان تغییری نکرده است گفت: بهای بنزین برای مصرف کنندگان تنها در ماه 18 هزار تومان افزایش یافته است و به نظر می رسد اینکه قیمت بنزین از 700 تومان به هزار تومان رسیده تاثیر چندانی بر میزان خرید خودرو نداشته باشد.

وی گفت: هر چند ممکن است به صورت موقت تغییر نرخ بنزین اثرات خود را بر بازار بگذارد اما این اتفاق در گذشته نیز افتاده است .

نعمت بخش با اشاره به سیاست کنونی وزارت صنعت، معدن و تجارت خاطر نشان کرد: افزایش کیفیت خودرو در کنار افزایش تولید آن از اولویت های وزارتخانه است به گونه ای که تولید خودرو در فروردین ماه امسال 40 درصد نسبت به مدت مشابه در سال گذشته رشد کرد و در کل سال 93 میزان تولید خودرو 53 درصد افزایش داشت.

وی با اشاره به سرانه خرید خودرو در خانواده های ایرانی گفت: این سرانه نسبت به جمعیت کشور پایین است و به ازای هر 4 تا 5 نفر 1 خودرو وجود دارد این در حالی است که در امریکا به ازای هر 3 نفر 2 خودرو خریداری می شود و و اروپا نیز آمار همین گونه است .

رییس انجمن خودرو سازان تصریح کرد: در ایران از سال 90 و با کاهش بهای دلار قدرت خرید مردم نیز کاسته شد و به همین منظور دولت در سال جاری وام 15 میلیون تومانی را برای خریداران خودرو در نظر گرفت.

نعمت بخش با اشاره به نزدیک شدن نرخ خودرو در کارخانه و بازار و خرید خودرو از سوی مصرف کنندگان واقعی آن افزود: این موضوع باعث شد تا دیگر افراد سودجو نتوانند با خرید خودرو از کارخانه و فروش آن در بازار  صرفه اقتصادی ببرند و اینکه گفته می شود رکود بوجود آمده درست نیست، زیرا این رکود در خرید و فرش بنگاههای ماشین است و فروش خودرو مسیر خود را دارد!

کد خبر : ۲۸۱۷۶۰