خبرگزاری کار ایران

زنگنه:

قیمتهای نفت با ورود نفت ایران به بازار پایین نمی‌آید

وزیر نفت ایران در گفتگو با شبکه خبری سی‌ان‌بی‌سی اعلام کرد که بازگشت نفت ایران به بازارهای جهانی از قیمتهای این محصول نمی‌کاهد.

به گزارش ایلنا،بیژن نامدار زنگنه در گفتگو با شبکه سی ان بی سی گفت: فکر نمی‌کنم ورود دوباره نفت ایران به بازارهای جهانی سبب کاهش قیمتهای نفت شود.

وی با اشاره به سخنرانی در کنفرانس کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) در وین، گفت که نگرانی اصلی ایران سهم این کشور در بازار نفت است.

وی تصریح کرد: فکر نمی‌کنم که شاهد کاهش قیمتهای نفت در بازار باشیم. به نظر من مسئله اصلی برای ما دستیابی به سهم گذشته خود در بازار نفت است.

اعمال تحریمهای بین‌المللی علیه ایران سبب شد که صادرات نفت این کشور کاهش یابد. با این حال، مذاکرات ایران و ٦ قدرت بزرگ جهان به منظور دستیابی به توافق نهایی می‌تواند موجب لغو تحریمها علیه تهران شود.  

زنگنه افزود که ایران می‌تواند در صورت رفع تحریمها ظرف یک تا دو ماه آینده حدود ٥٠٠ هزار بشکه به عرضه روزانه نفت خود در بازارهای جهانی بیفزاید و این رقم را در ٦ ماه آینده به یک میلیون بشکه در روز افزایش دهد.

وی همچنین روز چهارشنبه (١٣ خردادماه) در جریان سخنرانی در سمینار اوپک با تأکید بر همراهی این سازمان برای بازگشت ایران به بازارهای جهانی نفت، گفت: مطمئن هستم که کشورهای عضو اوپک همراهی می‌‌کنند و بازگشت نفت ایران را به بازار مدنظر قرار می‌‌دهند.

کد خبر : ۲۸۱۶۹۷