خبرگزاری کار ایران

پرداخت بدهی دو میلیاردی شل بعد از لغو تحریم‌ها

شرکت انگلیسی-هلندی شل روز چهارشنبه (١٣ خرداد ماه) از مذاکره مدیرعامل این شرکت با وزیر نفت ایران درباره پرداخت بدهی دو میلیارد دلاری به این کشور خبر داد.

به گزارش ایلنا و به نقل از روزنامه وال استریت ژورنال شرکت شل روز چهارشنبه اعلام کرد که مدیرعامل این شرکت با وزیر نفت ایران دیدار و درباره پرداخت بدهی دو میلیارد دلاری به این کشور در صورت لغو تحریمهای بین‌ المللی گفتگو کرده است.

این بدهی حاصل خرید فرآورده‌ های نفتی شل از ایران است که به دلیل تحریمها تاکنون موفق به پرداخت آن به این کشور نشده است. لازم به یادآوری است که شرکتهای خارجی پیش از بازگشت به ایران باید موضوع بدهی خود را به تهران حل‌ و فصل کنند.  

بن فان بردن، مدیرعامل شل، پس از دیدار با بیژن نامدار زنگنه، وزیر نفت ایران، به خبرنگاران گفت: اطمینان می‌دهم که بدهیهای خود را در سریعترین زمان ممکن پرداخت می‌ کنیم.

وی افزود: پرداخت بدهیها تنها با لغو تحریمها و دریافت مجوز از بریتانیا، هلند و آمریکا امکان‌ پذیر خواهد بود.

فان بردن در ادامه گفت: بدیهی است که به محض برداشته شدن تحریمها علیه ایران، فرصتهای حضور در این کشور را بررسی می‌ کنیم.

بر اساس این گزارش، پیشرفت مذاکرات میان ایران و شش قدرت بزرگ جهان سبب امیدواری شرکتهای نفتی غرب برای فراهم شدن امکان بازگشت به این کشور شده است.

زنگنه همچنین با مدیران شرکتهای اروپایی در وین دیدار کرده است. وی در سمینار و نشست سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) نیز حضور دارد.  

اعضای اوپک قرار است فردا (جمعه ١٥ خرداد ماه) در وین با یکدیگر دیدار و درباره سیاستهای تولید نفت این سازمان برای ٦ ماه آینده تصمیم گیری کنند.

کد خبر : ۲۸۱۵۲۴