خبرگزاری کار ایران

کارشناس سازمان هواشناسی در گفت‌وگو با ایلنا؛

هوای استان های شمالی ابری است/ تهران گرم‌تر می‌شود

asdasd
کد خبر : ۲۸۱۲۳۲

کارشناس سازمان هواشناسی با بیان اینکه آخر هفته شمال نیمه ابری و ابری خواهد بود، گفت: بارش‌های پراکنده در روزهای چهارشنبه و پنجشنبه در شهرهای سواحل شمالی کشور پیش‌بینی می‌شود.

امیرحسین نقشینه در گفت‌وگو با ایلنا با بیان اینکه دمای هوای تهران در روز پنجشنبه 14 خرداد به 39 درجه می‌رسد گفت: هوای تهران تا پایان هفته 3 درجه گرم‌تر می‌شود.

وی ادامه داد: در دو روز آینده دربرخی از مناطق شمال‌غرب، سواحل شمال، دامنه‌های مرکزی زاگرس و دامنه‌های جنوبی البرز نیمه‌ابری و ابری خواهد بود و از بعدازظهر روزهای اعلام شده افزایش ابر را در آسمان شمال کشور پیش‌بینی می‌کنیم.

کارشناس سازمان هواشناسی اعلام کرد: علاوه بر افزایش ابر، رگبارهای موقتی و گاهاً همراه با رعد و برق و بارش‌های پراکنده در شهرهای شمال کشور پیش‌بینی می‌کنیم.

نقشینه ادامه داد: همچنین امروز و فردا وزش باد شدید در شمال‌شرق کشور همچنین شرق و جنوب شرق کشور و استان سیستان و بلوچستان، جنوب خراسان جنوبی پیش‌بینی می‌کنیم که در برخی از مناطق مانند سیستان و بلوچستان و خراسان‌جنوبی همراه با گرد و خاک خواهد بود.

وی با تاکید بر اینکه افزایش ابر در استان‌های شمالی کشور همراه با افزایش دما خواهد بود گفت: گیلان در روزهای چهارشنبه و پنجشنبه 2 درجه گرم‌تر می‌شود و همچنین دمای هوای مرکز استان مازندران به 34 درجه می‌رسد اما در بعدازظهرهای این شهرها افزایش ابر خواهیم داشت.

کارشناس سازمان هواشناسی درباره شرایط جوی تهران گفت: هرچند دمای هوای تهران در روز 14 خرداد به 39 درجه می‌رسد اما این افزایش دما با افزایش سرعت وزش باد همراه خواهد بود که این افزایش سرعت وزش باد در استان‌های قم و سمنان همراه با گرد و خاک خواهد بود.

 

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز