خبرگزاری کار ایران

خلیفه سلطان در گفتگو با ایلنا :

معافیت مالیاتی معادن بهای تمام شده فولاد در زنجیره فولاد را کاهش می دهد

در فولاد مبارکه بیش از 2 میلیون تن ، در فولاد خوزستان 1 میلیون تن و در ذوب آهن اصفهان نیز 1 میلیون تن برنامه صادراتی پیش بینی شده که اگر تحقق پیدا کند صادرات امسال به 4 میلیون تن خواهد رسید.

دبیر انجمن تولیدکنندگان فولاد گفت : معافیت مالیاتی معادن بهای تمام شده فولاد در زنجیره فولاد را کاهش می دهد .

رسول خلیفه سلطان، در گفتگو با خبرنگار ایلنا در خصوص میزان تولید فولاد در سال جاری اظهار داشت: تولیدات فولاد خام امسال به 18 میلیون تن خواهد رسید این در حالی است که در سال گذشته حدود 17.4میلیون تن فولاد خام تولید شد.

وی در خصوص تغییر قیمت ها نیز افزود: امسال هیچ افزایش قیمتی نخواهیم داشت و شرایط قیمتی امروز شرایط خوبی برای خرید فولاد است .

خلیفه سلطان در مورد احتمال معافیت مالیاتی معادن تصریح کرد: هر چه هزینه تمام شده مواد معدنی کمتر شود بهای تمام شده فولاد هم در زنجیره فولاد کمتر خواهد شد و به هر جهت فولاد سازان با شرایط موجود که شرایط سختی است بهتر می توانند در بازار باقی بمانند و فعالیت کنند.

وی ادامه داد: صادرات امسال نسبت به سال گذشته رشد بهتری خواهد داشت و حجم صادرات خوبی در شرکت های فولادی پیش بینی شده است .

دبیر انجمن تولیدکنندگان فولاد خاطر نشان کرد: در فولاد مبارکه بیش از 2 میلیون تن ، در فولاد خوزستان 1 میلیون تن و در ذوب آهن اصفهان نیز 1 میلیون تن برنامه صادراتی پیش بینی شده که اگر تحقق پیدا کند صادرات امسال به 4 میلیون تن خواهد رسید.

خلیفه سلطان مهمترین چالش فولادی ها را نرخ بهره بانکی عنوان کرد و گفت: این موضوع  به شدت فولاد سازان را تحت فشار قرار داده زیرا نرخ 30 درصدی و بیشتر از آن را نمی توانند بپردازند البته در شرایط کنونی نه تنها فولاد بلکه هیچ کدام از صنایع دیگر هم چنین سودی ندارند تا این نرخ را به بانک بپردازد!

وی در خاتمه تاکید کرد: صنعت فولاد نیازمند نقدینگی و همکاری بانک ها با این صنعت است.

 

کد خبر : ۲۸۱۰۴۵