خبرگزاری کار ایران

تاکید مدیرعامل بانک تجارت بر مسئولیت پذیری بیشتر بانکها در اجرای نرخ سود

asdasd
کد خبر : ۲۸۱۰۰۰

مدیرعامل بانک تجارت با اشاره به شرایط بازار پول کشور و رویکرد دولت در حمایت از تولید، خواستار مسئولیت پذیری بیشتر بانک ها در پایبندی به تصمیمات شورای پول و اعتبار و چرخش بهتر منابع موجود در مسیر حمایت از تولیدکنندگان شد.

به گزارش ایلنا از روابط عمومی بانک تجارت، محمدابراهیم مقدم با تاکید بر اینکه کاهش نرخ سود تسهیلات و سپرده ها تنها یکی از ارکان برنامه دولت برای حمایت از بخش های مولد اقتصاد کشور است، یادآور شد: با این حال همه بخشهای مرتبط با موضوع به ویژه همکاران مان در شبکه بانکی باید به تصمیمات اخیر شورای پول و اعتبار در این خصوص متعهد باشند.

وی افزود: حتی اگر یک بانک بخواهد به هر بهانه ای از اجرای این تصمیم خردمندانه عالی ترین شورای تخصصی اقتصاد کشور کوتاهی کند، دور تازه ای از رقابت کاذب بین بانکی برای جذب منابع آغاز خواهد شد که قطعا در آن هیچکس برنده نخواهد بود .

مدیرعامل بانک تجارت با یادآوری توفیقات مهم اقتصاد کشور طی دوسال گذشته، گفت: علیرغم تاثیر ناشی از تحریم ها و ظاهرشدن آثار برخی تصمیم گیری های اشتباه گذشته، نرخ تورم از 40 درصد در سال 91 به حدود 15 درصد در پایان سال 93 کاهش یافت و علاوه بر آن شاهد رشد 3.6 درصدی اقتصادی و خروج کشور از شرایط رکود تورمی بودیم، امری که می توان آن را یکی از بزرگترین توفیقات یک دهه گذشته اقتصاد ملی دانست.

وی با اشاره به سخنان اخیر وزیر امور اقتصادی و دارایی درخصوص برنامه ایجاد تحول در کسب و کار بانک ها، گفت: یکی از محورهای مورد اشاره وزیر اقتصاد که توجه به آن ضروری است لزوم افزایش درآمدهای کارمزدی و یا فروش خدمات بانکی به قیمت واقعی است. اگر بانک ها میدان رقابت خود را از چانه زنی و اغوای مشتریان یکدیگر برای پرداخت سود بیشتر به این حوزه منتقل و تلاش کنند تا درآمدهایشان را با ارائه خدمات جدید و بهبود کیفیت خدمات موجود افزایش دهند، آنگاه علاوه بر ایجاد منابع مالی لازم برای حمایت از تولید، بساط رقابت ناسالم در بازار پول نیز برچیده می شود.

وی افزود: تحقق این امر، علاوه بر فرهنگ سازی در رسانه ها و به ویژه رسانه ملی، نیاز به حمایت نهادهای قانونگذار و سیاستگزار کشور نیز دارد.

مقدم با اشاره به عزم دولت و مجلس شورای اسلامی برای تسهیل شرایط کارآفرینی و حمایت از تولیدات داخلی، گفت: اقتصاد کشور برهه ای حساس را پشت سر می گذارد و ضعیف تر شدن تولیدکنندگان، بخشی از زنجیره ای است که سایر ارکان اقتصاد و زندگی جمعی در کشور را نیز تحت تاثیر قرار می دهد و قطعا بر وضعیت بازار پول کشور نیز تاثیر منفی می گذارد، بنابراین بانک ها باید با توجه به این ضرورت مهم و درک این نکته که همه سوار یک کشتی هستیم، مسئولیت ملی و حرفه ای خود در قبال کارآفرینان شریف ایرانی به ویژه تولیدکنندگان را بهتر از گذشته ایفاء کنند.

وی در پایان با اشاره به تعبیر وزیر اقتصاد که برنامه های دولت برای تحول در اقتصاد کشور را به تعمیر قطار در حال حرکت همزمان با تعویض ریل حرکت این قطار تشبیه کرده است، گفت: دولت در حال آغاز و شکل دهی به برخی تحولات ساختاری بسیار مهم و ضروری در اقتصاد کشور در عین جلوگیری از بروز شوک های غیرقابل کنترل در معیشت مردم است. در این مسیر بانکها نیز می توانند با ورود نوآورانه به عرصه های جدید کسب و کار، بهبود سطح خدمات و نیز ارتقاء سطح انضباط مالی و اداری و تقویت ساختارهای کنترلی خود، دولت را در مسیر مدیریت این تحولات یاری کنند .

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز