خبرگزاری کار ایران

بانک مرکزی:

نرخ 5 گروه مواد خوراکی ثابت ماند و چهار مورد افزایش یافت

asdasd
کد خبر : ۲۸۰۹۲۵

بانک مرکزی تغییرات قیمت 11 گروه مواد غذایی در هفته منتهی به هشتم خردادماه جاری را اعلام کرد که براین اساس نرخ 5 گروه مواد خوراکی نسبت به هفته قبل از آن ثابت ماند اما قیمت چهار گروه رشد و نرخ دو گروه دیگر کاهش یافت.

به گزارش ایلنا، براساس اعلام بانک مرکزی در هفته مذکور نرخ لبنیات، برنج، گوشت قرمز، قند و شکر و چای تغییری نداشته اما قیمت تخم مرغ 6.3 درصد، حبوب 2.5 درصد، میوه های تازه 4.3 درصد و روغن نباتی 0.6 درصد با رشد مواجه شده است.

درهمین حال نرخ سبزی های تازه 12.9 درصد و گوشت مرغ 4.8 درصد کاهش داشته است.

** لبنیات و تخم مرغ

در هفته مورد گزارش، در گروه لبنیات قیمت تمام اقلام این گروه نسبت به هفته قبل بدون تغییر بود. بهای تخم مرغ معادل 6.3 درصد افزایش یافت و شانه ای 82 تا 100 هزار ریال فروش می رفت.

** برنج و حبوب

در این هفته در گروه برنج، قیمت برنج داخله درجه یک و درجه دو ثابت بود. در گروه حبوب، بهای نخود معادل 2.7 درصد، لوبیا سفید 3.6 درصد و لوبیا قرمز 4.1 درصد کاهش ولی قیمت سایر اقلام این گروه بین 0.3 تا 9.5 درصد افزایش داشت.

** میوه ها و سبزی های تازه

در هفته مورد بررسی، در میادین زیر نظر شهرداری پرتقال درجه یک، گیلاس و گلابی عرضه نمی شد و هلو عرضه کمی داشت ولی سایر اقلام میوه و سبزی تازه که تعدادی از آنها از نظر کیفی در مقایسه با سایر میوه فروشی ها متفاوت بود، به نرخ مصوب سازمان میادین میوه و تره بار عرضه می گردید.

میوه فروشی های سطح شهر اقلام میوه و سبزی تازه را عرضه می نمودند که در گروه میوه های تازه بهای طالبی معادل 0.7 و موز 0.9 درصد کاهش ولی قیمت سایر اقلام این گروه بین 0.4 تا 21.9 درصد افزایش یافت. در گروه سبزی های تازه بهای سبزی های برگی بدون تغییر بود.

قیمت سیب زمینی معادل 0.7 درصد و لوبیا سبز 3.4 درصد افزایش ولی بهای سایر اقلام این گروه بین 0.4 تا 28.7 درصد کاهش داشت.

** گوشت قرمز و گوشت مرغ

در هفته مورد گزارش قیمت گوشت گوسفند و گوشت تازه گاو و گوساله ثابت بود. بهای گوشت مرغ معادل 4.8 درصد کاهش یافت.

** قند، شکر، چای و روغن نباتی

در این هفته قیمت قند، شکر، چای خارجی و روغن نباتی مایع بدون تغییر بود و بهای روغن نباتی جامد معادل 1.5 درصد افزایش داشت.

** تغییرات یک ساله

برپایه این گزارش، قیمت لبنیات نسبت به هفته مشابه سال قبل 14.1 ، تخم مرغ 22.8 ، حبوبات 14.6 ، میوه های تازه 85 ، سبزی های تازه 7 ، گوشت قرمز 7.3 ، قند و شکر 4.5 ، چای 8.1 و روغن نباتی نیز 0.6 درصد افزایش قیمت داشته است.

در این بخش گوشت مرغ به میزان 3.4 درصد کاهش یافت.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز