خبرگزاری کار ایران

معاون وزیر راه و شهرسازی در گفت و گو با ایلنا تشریح کرد؛

شرایط خرید واگن دست دوم خارجی/سن واگن‌های مسافری بالای 50 سال است

asdasd
کد خبر : ۲۸۰۵۴۸

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه واردات واگن‌های دست دوم هنوز هم ادامه دارد گفت: برای واردات واگن‌های مسافری دست دوم محدودیت قائل شده‌ایم و نه ممنوعیت.

محسن پورسیدآقایی، مدیرعامل شرکت راه‌آهن در گفت و گو با خبرنگار ایلنا با بیان اینکه همچنان ورود واگن‌های باری چه دست دوم و چه نو به ناوگان کشورمان ممنوع است گفت: محدودیت‌هایی برای واردات واگن‌های دست دوم مسافری وجود دارد که این محدودیت‌ها باعث رونق حمل و نقل ریلی مسافری می‌شود.

وی ادامه داد: از آنجایی که سن واگن‌های مسافری کشورمان بالای 50 سال است اجازه ورود و خرید واگن‌های دست دوم خارجی را داده‌ایم اما با اعمال شرایطی خاص.

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به شرایط واردات واگن‌های دست دوم خارجی گفت:  به شرطی اجازه  ورود واگن‌های دست دوم را داده‌ایم که شرکت‌ها واگن‌های قدیمی و از رده خارج را از ناوگان حذف کنند و واگن‌های وارد شده هم باید حتما زیر 20 سال عمر کرده باشند.

مدیرعامل شرکت راه‌آهن گفت: با این شرایط هم به ناوگان مسافری کمک کرده‌ایم و هم سن ناوگان کاهش یافته است.

وی ادامه داد: واگن‌ها در چارچوب این شرایط شرکت‌ها باید واگن‌های بالای 30 سال عمر را از ناوگان شرکت‌مان خارج کنندکه این به نفع ناوگان مسافری ریلی است.

پورسیدآقایی با بیان اینکه بخش مسافری شرکت‌های حمل و نقل ریلی در حال حاضر صرفه اقتصادی ندارد  تاکید کرد:  با توجه به فرسوده بودن ناوگان و کمبود ناوگان در حال حاضر بخش مسافری شرکت ها توجیه اقتصادی ندارد.

وی تاکید کرد: بنابراین دولت این اجازه را به شرکت‌ها می‌دهد که بتوانند واگن‌های ارزان تری را از سایر کشورها به ناوگان داخلی وارد کنند اما به شرطی که به همان اندازه خرید واگن‌های دست دوم خارجی نسبت به سفارش واگن‌های جدید از سازندگان داخل کشور اقدام کنند.

معاون وزیر راه و شهرسازی افزود: به این ترتیب شرکت‌های حمل و نقلی می‌توانند واگن‌های نو با قیمت دو و نیم میلیارد تومان از شرکت‌های داخلی خریداری کنند همچنین اجازه خرید واگن‌های دست دوم را هم دارند معتقدم این ترکیب می‌تواند به رونق اقتصادی شرکت‌های حمل و نقل ریلی کمک کند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز