خبرگزاری کار ایران

در پایان هفته اول خرداد گزارش شد؛

یک میلی‌متر بارش در یک هفته

asdasd
کد خبر : ۲۸۰۵۳۹

هفته اول خرداد را در حالی پشت سر گذاشتیم که حجم بارش‌های کشور از 181 میلی‌متر در روز 30 اردیبهشت ماه با یک میلی‌متر افزایش به 182 میلی‌متر در 6 خرداد ماه رسیده است.

با ثبت یک میلی‌متر بارش در یک هفته میزان بارش‌های کشور در پایان هفته اول خرداد به 182 میلی‌متر رسید.

 

به‌گزارش ایلنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، هفته اول خرداد را در حالی پشت سر گذاشتیم که حجم بارش‌های کشور از 181 میلی‌متر در روز 30 اردیبهشت‌ماه با یک میلی‌متر افزایش به 182 میلی‌متر در 6 خرداد ماه رسیده است.

طبق این گزارش، این میزان بارش درمقایسه با میزان بارش‌های مدت مشابه سال آبی گذشته 13 درصد کاهش و در مقایسه با متوسط درازمدت 19 درصد کاهش یافته است.

بر اساس این گزارش، میزان بارش‌ها در دوره مشابه سال آبی گذشته 210 میلی‌متر و دوره درازمدت در همین زمان 226 میلی‌متر ثبت شده است.

بیشترین افزایش بارندگی تا پایان هفته گذشته درمقایسه با دوره درازمدت در ایستگاه رحمت‌آباد ریگان بم در استان کرمان با 123 درصد افزایش بارش بوده و ایستگاه طاشکوئیه در استان هرمزگان با 81 درصد کاهش کمترین میزان بارندگی درمقایسه با دوره درازمدت را داشته است.

در این مدت بیشترین بارش در حوضه آبریز دریای خزر به میزان 4 میلی‌متر و حوضه دریاچه ارومیه با 3 میلی‌متر بارندگی ثبت شده است. حوضه فلات مرکزی یک میلی‌متر بارندگی داشته و حوضه‌های خلیج فارس، مرزی شرق و سرخس هفته بدون بارندگی را سپری کردند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز