خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل شرکت نفت فلات قاره:

فاز دوم طرح توسعه میدان گازی سلمان به شرکت متن واگذار شد

مدیرعامل شرکت نفت فلات قاره، گفت: فاز دوم طرح توسعه میدان گازی سلمان که پیش از این در حوزه شرکت نفت فلات قاره قرار داشت، به شرکت متن واگذار شد.

به گزارش ایلنا، سعید حافظی با اعلام و تائید خبر واگذاری فاز دوم طرح توسعه  مخزن گازی میدان سلمان به شرکت مهندسی و توسعه نفت (متن)، گفت: این تصمیم با نظر مقامهای ارشد شرکت ملی نفت ایران گرفته شده و شرکت فلات قاره نیز با این تصمیم موافق است.

رکن الدین جوادی، مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران چندی پیش از تصمیم این شرکت برای سپردن مسئولیت طرح توسعه میدان گازی سلمان به شرکت متن خبر داده و گفته بود که شرکت نفت فلات قاره برای بازسازی و نوسازی تاسیسات خود بویژه پس از تحریمها، برنامه ریزی مدون و سنگینی دارد، از این رو تصمیم بر آن است که پروژه های جدید و بزرگ به شرکت متن واگذار شود.

در همین حال عبدالرضا حاجی حسین نژاد، مدیرعامل شرکت متن نیز پیش از این با اشاره به واگذاری پروژه فاز دوم توسعه میدان گازی سلمان به شرکت متن، گفته بود: هنوز کاری در این میدان انجام نداده ایم و وزارت نفت بر انجام این پروژه به صورت بیع متقابل در کنفرانس لندن تاکید دارد.

شایان یادآوری است که میدان سلمان در منطقه عملیاتی لاوان و در ١٤٤ کیلومتری جنوب جزیره لاوان واقع شده است. این میدان یکی از بزرگترین تأسیسات نفت و گاز را در خلیج فارس دارد و با میدان ابوالبوخوش در امارت ابوظبی امارات متحده عربی مشترک است و به همین دلیل همواره توجه ویژه ای به بهره برداری و تولید از این میدان می شود.

کد خبر : ۲۸۰۵۲۶