خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی اعلام کرد:

برنامه سازمان بنادر برای توسعه ناوگان دریایی و ورود به بازارهای جدید بعد از تحریم ها

در برنامه ششم توسعه یک سند بالادستی داریم که توسط مجمع تشخیص مصلحت نظام در حال تنظیم است؛ اما در دیگر معیارهای آن آمایش سرزمین به نفع سواحل تعیین شده است

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی گفت:  متکی بودن به مزیتها و تولیدات داخلی به تنهایی کافی نیست و مشکلی را حل نمیکند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محمد سعیدنژاد در اختتامیه همایش هماهنگی ارگانهای دریایی گفت: همین که ارگان های دریایی نظرات یکدیگر را میشنوند و حرف های خود را می گویند خوب است.

وی افزود: باید تلاش کنیم تا آن قسمت از قطعنامهها که مربوط به خود ارگانهای دریایی بوده، هر چه زودتر عملیاتی شود و آن قسمت از قطعنامهها که در ارتباط با ارگانهای دیگر است به دلیل آنکه نیاز به تعامل است دیرتر اجرایی شود.

سعیدنژاد با اشاره به سیاست اتکا به مزیتهای داخلی در اقتصاد مقاومتی گفت: فقط متکی بودن به مزیتها و تولیدات داخلی کافی نیست و مشکلی را حل نمیکند بلکه باید برنامه، راهکار و روشهای اجرایی داشته باشیم و طبق آن توسعه را در هر زمینه ای مانند توسعه سواحل مکران انجام دهیم زیرا اگر بگوییم میخواهیم توسعه داشته باشیم ولی همت ملی و هماهنگی و وحدت رویه وجود نداشته باشد راه به جایی نمیبریم.

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی با اشاره به اینکه 56 درصد کل ساحل خلیج فارس متعلق به ایران است، اعلام کرد: با وجود بهرهمندی خدادادی از نعمات دریایی متاسفانه بهرهوری ما در این زمینه بسیار پایین است زیرا علاوه بر خلیج فارس در دریای عمان و دریای خزر نیز موقعیت مناسبی داریم.

وی به توسعه نیروی انسانی و توسعه دانش و موسسات دانش‏بنیان اشاره و خاطرنشان کرد: متاسفانه با وجود ضرورت توسعه دانش در این زمینه دانشگاههای دریایی ما در تعطیلی به سر می برند مثلا دانشگاه علوم و فنون دریانوردی چابهار پس از چندین سال خوشبختانه امسال دانشجو میپذیرد.

سعیدنژاد گفت: در برنامه ششم توسعه یک سند بالادستی داریم که توسط مجمع تشخیص مصلحت نظام در حال تنظیم است؛ اما در دیگر معیارهای آن آمایش سرزمین به نفع سواحل تعیین شده است

وی گفت: سازمان بنادر در بحث رفع مشکلات منابع مالی و سیاستهای سرمایهگذاری اعلام آمادگی می کند همچنین هر تولیدکنندهای که نیاز به سرمایه تضمین برای دریافت واثم دارد میتواند از سازمان بنادر کمک بگیرد زیرا سازمان بنادر برای این کار اعلام آمادگی کرده تا بتواند ضمانت وامگیرندگان را انجام دهد.

وی درباره دوران پساتحریم گفت: در آن دوران دولت باید از ناوگان ملی که متشکل از بخش خصوصی و دولتی است حمایت کرده و موجبات توسعه این ناوگان و ورود آنها را به بازارهای جدید فراهم کند.

 

 

کد خبر : ۲۷۹۸۲۱