خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل قشم ایر در گفت و گو با ایلنا:

فروش هواپیما به ترکیه تکذیب می شود/ بابک زنجانی طی 2سال، 16 هواپیما خرید

asdasd
کد خبر : ۲۷۹۷۶۲

در حالی که دبیر کل شورای مشترک بازرگانی ایران و ترکیه چندی پیش از خرید شرکت هواپیمایی اونور ایر ترکیه توسط بابک زنجانی و فروش مجدد آن به صاحب اولیه‌اش با نصف قیمت خبر داده بود، مدیرعامل قشم ایر فروش تعدادی از هواپیماهای این شرکت به اونور ایر ترکیه را تکذیب کرد.

حفظ الله آطاهریان  در گفت و گو با خبرنگار ایلنا با تکذیب فروش تعدادی از هواپیماهای قشم ایر گفت: تمام هواپیماهای این شرکت تحت مالکیت قشم ایر فعال هستند و هیچ هواپیمایی به شرکت ترکیه‌ای فروخته نشده است.

وی درباره واگذاری این شرکت به دولت گفت: همانطور که می‌دانید تمام اموال بابک زنجانی به دولت منتقل می‌شود. از دو ماه گذشته دادستانی رای به واگذاری قشم ایر به وزارت نفت داده است و مالکیت این شرکت به شرکت هواپیمایی نفت واگذار می‌شود.

آطاهریان ادامه داد: البته هنوز این واگذاری نهایی نشده است و در حال طی پروسه‌های اداری و قانونی است.

مدیرعامل قشم ایر با اشاره به 16 هواپیمایی که توسط بابک زنجانی خریداری شد گفت: خرید این 16 فروند هواپیما در پروسه زمانی دو ساله خریداری شد و به این شکل نبود که در عرض مدت کوتاهی این  تعداد هواپیما وارد ناوگان شود.

آطاهریان ادامه داد: روند خرید هواپیماها اینگونه بود که هواپیماها را از کشورهای مختلفی خریداری کردیم و در تاریخ‌های زمانی مختلف این تعداد هواپیماها را در یک کشور ثالث جمع‌آوری کردیم تا بتوانیم  تحت این پروسه تحریم‌ها را دور بزنیم و بعد هم به تدریج هواپیماهای خریداری شده را ز آن کشور ثالث وارد ایران کردیم.

مدیرعامل قشم ایر در پاسخ به این سوال که برند قشم ایر در واگذاری این شرکت به نفت ایر از بین می‌رود گفت: هنوز چیزی در این باره اعلام نشده است و نمی‌دانیم تحت چه شرایطی به نفت ایر واگذار می‌شویم. امیدواریم برند قشم ایر زنده بماند  چرا که در طول این مدت که دچار افت و خیز بسیاری شدیم شرکت را زنده نگه داشتیم و هیچ تعدیل نیرویی نداشتیم.

آطاهریان درباره ناوگان قشم‌ایر گفت: در حال حاضر قشم ایر دارای 21 فروند هواپیماست و متوسط سن ناوگان چیزی حدود 15 سال است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز