خبرگزاری کار ایران

چراغ بورس سبز شد

شاخص بازار اول اما با افزایش ۱۰۱ واحدی محدوده ۴۵ هزار و ۸۹۹ واحدی را تجربه کرد، درحالی که شاخص بازار دوم با رشد ۲۴۰ واحدی به ارزش ۱۳۰ هزار و ۴۸۶ واحد رسید.

شاخص‌ بورس مثبت شد.

به گزارش ایلنا، شاخص کل بازده نقدی و قیمت بورس طی امروز دوشنبه ۴ خردادماه با رشد ۱۳۲ واحدی در پله ۶۳ هزار و ۴۹۶ واحد متوقف شد و ارزش معاملات امروز بازار به بیش از ۱۷۸ میلیارد تومان رسید.

شاخص قیمت وزنی نیز با افزایش ۵۵ واحدی به محدوده ۲۶ هزار و ۷۱۰ واحدی رسید. شاخص بازار اول اما با افزایش ۱۰۱ واحدی محدوده ۴۵ هزار و ۸۹۹ واحدی را تجربه کرد، درحالی که شاخص بازار دوم با رشد ۲۴۰ واحدی به ارزش ۱۳۰ هزار و ۴۸۶ واحد رسید.

گفتنی است؛ شاخص کل فرابورس (آیفکس) در این روز با رشد ۵ واحدی به محدوده ۷۱۷ واحدی را تجربه کرد.

 ‌ارزش معاملات سهام و دارایی‌های مالی قابل معامله در بورس اوراق بهادار تهران طی امروز به بیش از ۱۷۸ میلیارد تومان بالغ شد که از دست به دست شدن ۱۲۹ میلیون و ۳۹۶ هزار و ۹۷۰ سهم طی ۳۲ هزار و ۷۴۸ دفعه معامله حاصل شد.

در بازار امروز همچون روز گذشته حمایت از بازار سهام از سوی برخی حقوقی‌ها و نیز صندوق توسعه بازار ادامه یافت و قیمت سهام در بورس به ویژه در گروه‌های پالایشی و بانکی همراه شد.

امروز در گروه خودرویی‌ها نیز بازار سهام شاهد حمایت حقوقی‌ها بود هرچند که روند متعادلی بر معاملات این گروه حاکم بود. در این گروه نماد معاملات ایران خودرو در محدوده قیمت پایانی روز معاملاتی قبل نوسان کرد اما نتوانست به اندازه حجم مبنا به کار خود پایان دهد.

در گروه بانکی‌ها نیز بانک صادرات همسو با حمایت حقوقی دوباره برای خریداران جذاب شده است.

بازار سهام امروز در هیاهوی انتشار اخبار مرتبط با حذف سهمیه‌بندی بنزین برای خودروهای عمومی و تک‌نرخی شدن آن از شامگاه فردا، سه‌شنبه با نوسان‌های مختلفی در گروه‌های تأثیرگذار به ویژه پالایشی‌ها روبرو بود.

بیش از ۹۰ درصد مصرف بنزین داخلی از طرف شرکت‌های پالایشی داخلی تأمین می‌شود و این درحالی است که بیشتر شرکت‌ها از جمله پالایش نفت بندرعباس، پالایش نفت تهران و پالایش نفت تبریز به زمان بهره‌بردای طرح‌های توسعه‌ خود در زمینه تولید بنزین نزدیک می‌شوند.

موضوع تک‌نرخی شدن بنزین در محافل اقتصادی انتظار‌ها برای گرفتن مجوز افزایش قیمت سایر کالا‌ها از سوی دیگر صنایع تولیدی و صنعتی بورسی را دو چندان کرده است.

 به نظر می‌رسد بازار سهام طی دو روز آتی نیز همسو با اقدام‌های حمایتی شرکت‌های حقوقی و نیز تکاپوی مجدد کارگزاری‌ها برای تخصیص اعتبار خرید به معامله‌گران با نوسان مثبت و شاخص‌های صعودی همراه باشد.

کد خبر : ۲۷۹۵۳۵