خبرگزاری کار ایران

شاخص بورس در اردیبهشت‌ماه ۳۳۱۴ واحد افت کرد

معاملات انجام شده در اردیبهشت ماه امسال، طی یک میلیون و ۴۰ هزار و ۶۸۴ دفعه انجام گرفت. این داد و ستد‌ها را ۳۱۴ هزار و ۵۷۸ خریدار انجام دادند.

به گزارش ایلنا، سرمایه‌گذاران بورسی از ابتدای امسال، تعداد ۳۹ میلیارد و ۲۴۶ میلیون سهم را به ارزش ۷۱ هزار و ۵۹۲ میلیارد ریال خریداری کرده‌اند؛ این معاملات در دو میلیون و ۶۱۶ هزار و ۷۳۶ دفعه انجام شده است.

معاملات انجام شده در اردیبهشت ماه امسال، طی یک میلیون و ۴۰ هزار و ۶۸۴ دفعه انجام گرفت. این داد و ستد‌ها را ۳۱۴ هزار و ۵۷۸ خریدار انجام دادند.

آمار‌ها نشان می‌دهد از میان خرید و فروش‌های انجام شده، تعداد ۱۰ میلیارد و ۷۰۱ میلیون سهم به ارزش ۲۳ هزار و ۹۱۹ میلیارد ریال به صورت خرد و بلوک خریداری شد. این معاملات در یک میلیون و ۳۹ هزار و ۳۸۱ دفعه به ثبت رسید. بورس اوراق بهادار در اردیبهشت ماه تعداد ۲۰ روز فعالیت داشت.

براساس این گزارش، از ابتدای امسال، سرمایه گذاران بورسی، تعداد ۳۹ میلیارد و ۲۴۶ میلیون سهم را به ارزش ۷۱ هزار و ۵۹۲ میلیارد ریال خریداری کرده‌اند. این معاملات در دو میلیون و ۶۱۶ هزار و ۷۳۶ دفعه انجام شده است. این در حالی است که در ۳۸ روز فعالیت بورس اوراق بهادار، تعداد ۷۱۳ هزار و ۳۵۸ سهامدار در این بازار، اقدام به داد و ستد کرده‌اند.

مسیر شاخص در اردیبهشت

روند شاخص کل نشان می‌دهد که این متغیر در اردیبهشت ماه امسال، با کاهشی سه هزار و ۳۱۴ واحدی همراه شده و در آخرین روز این ماه بر روی عدد ۶۳ هزار و ۷۰۳ واحد ایستاد. این متغیر بازار سرمایه، از ابتدای سال 1.9درصد رشد را در پرونده کاری خود ثبت کرده است. در عین حال شاخص شناور هم در پایان اردیبهشت ماه به ۷۳ هزار و ۱۵۲ واحد رسید.

آمار‌ها نشان می‌دهد که شاخص بازار اول هم در پایان اردیبهشت ماه به رقم ۴۶ هزار و ۷۵ واحد و شاخص بازار دوم به ۱۳۰ هزار و ۷۴۱ واحد رسید. در عین حال، شاخص صنعت در آخرین روز اردیبهشت ماه به ۵۲ هزار و ۳۲۵ واحد رسید.

معاملات اوراق مشارکت

در دومین ماه سال ۹۴، تعداد ۳۷۲ هزار و ۲۴ برگه اوراق مشارکت به ارزش ۳۷۰ میلیارد ریال در بورس اوراق بهادار تهران خریداری شد. این در حالی است که از ابتدای امسال، دو میلیون و ۶۷۴ هزار و ۵۷۲ برگه اوراق مشارکت به ارزش دو هزار و ۶۷۳ میلیارد ریال در بورس خریداری شده است.

کد خبر : ۲۷۹۱۷۶