خبرگزاری کار ایران

عضو کمیسیون صنایع و معدن مجلس شورای اسلامی تاکید کرد:

ضرورت تمایز بین تولید خودروهای با تکنولوژی برتر چینی با واردات بدون فکر

انتظار از تولیدکنندگان خودرو کشور این است که برای تولید محصولات جدید استهلاک پائین، کیفیت بالا و خدمات پس از فروش مناسب را در دستور کار قرار دهند تا بتوان در مسیر پاسخگویی به نیاز مشتریان گام برداشت.

یک عضو کمیسیون صنایع و معدن مجلس شورای اسلامی گفت: تولید خودروهای برلیانس که همکار BMW است در ایران با مطالعات شرکت های تولید کننده انجام می شود و نباید آن را با ورادات بدون تفکر خودروهای بی کیفیت مقایسه کرد.

حسین گروسی، عضو کمیسیون صنایع و معادن کشور در گفتگو با ایلنا با بیان این مطلب گفت: باید بین تولید خودروهای با تکنولوژی برتر چینی با واردات بدون فکر و مطالعه آن تمایز قائل شد و شرکت سایپا نیز در این زمینه قطعاً مطالعات و تحقیقات مورد نیاز را انجام داده است. البته راه اندازی خط و رفتن به سوی داخلی سازی 40 درصد از قطعات تاثیر در اشتغال زایی دارد که قابل تقدیر است.

وی افزود:  انتظار از تولیدکنندگان خودرو کشور این است که برای تولید محصولات جدید استهلاک پائین، کیفیت بالا و خدمات پس از فروش مناسب را در دستور کار قرار دهند تا بتوان در مسیر پاسخگویی به نیاز مشتریان گام برداشت.

گروسی با تاکید بر سرمایه گذاری شرکای خارجی در ایران تصریح کرد: در حوزه تولید خودرو نیز باید از قطعه سازان حرفه ای کشور استفاده کرد و ضمن استفاده از تجربیات زنجیره تامین قطعه سازی در تولید خودرو همکاری هایی را در نظر بگیریم که به نفع مشتریان باشد و خوشبختانه خودروسازان داخلی در این مسیر گام های مفیدی را برداشته اند.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس اذعان داشت: بازار خودرو ایران برای هر شریک خارجی دارای جذابیت است و بدلیل موقعیت جغرافیایی کشور و اهداف صادراتی در دسترس آن می تواند برای شرکای خارجی هم دارای ارزش فراوانی است.

 

کد خبر : ۲۷۸۹۶۴