خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل شرکت ملی نفتکش:

تاخیر صدرا در ساخت 3 فروند نفتکش/دریانوردان معافیت مالیاتی داشته باشند

دریانوردی که 4 تا 5 ماه از خانواده خود دور می‌شود باید معافیت مالیاتی داشته باشد، همچنین باید ماده 9 قانون نظام وظیفه احیا شود تا معافیت سربازی دریانوردان ادامه داشته باشد.

به گزارش خبرنگار ایلنا،‌علی‌کبر صفایی در نشست خبری که به منظور تشریح بیست و سومین همایش ارگان‌های دریایی برگذار شد، با بیان اینکه  در این همایش چالش‌ها و پیشنهادهای سیاست توسعه دریا محور و اقتصاد مقاومتی دنبال می‌شود، گفت: نتایج خروجی همایش در قالب قطعنامه اعلام می‌شود و هدف گذاری یک سال آینده در توسعه دریا محور شفاف خواهد شد.

وی افزود: درتدوین برنامه ششم موضوع توسعه دریا محور مد نظر است و کمیته حمل و نقل دریایی کشور این موضوع را پیگیری می‌کند که می توانیم در تدوین برنامه ششم از خروجی‌ همایش استفاده کنیم.

مدیرعامل شرکت ملی نفتکش با بیان اینکه 93 درصد تجارت خارجی ایران توسط حمل و نقل دریایی انجام می‌شود، گفت: این تجارت عظیم در دریا نشان می‌دهد که حمل و نقل دریایی از سایر بخش‌ها در بعد بهره‌وری جلوتر است.

صفایی با بیان اینکه همایش ارگان‌های دریایی همایشی صرفا علمی نیست، گفت: در این همایش همه دست اندرکاران کشور دور هم جمع می‌شوند و موارد مورد نظر در حوزه دریا را دنبال می‌کنند؛ ممکن است این ارگان ها تقابلاتی نیز با یکدیگر داشته باشند اما هماهنگی سالانه در همایش ارگان‌های دریایی ایجاد می‌شود.

مدیرعامل شرکت ملی نفت‌ کش بیان کرد: اغلب فاکتورهای دریایی کشور، فاکتورهای بین‌المللی است و کنوانسیون‌های مرتبط با این بخش نیز همسو با کنوانسیون‌های بین‌المللی است و این نشان از اهمیت بسزای دریا دارد.

وی با بیان اینکه در همایش ارگان‌های دریایی بخش دولتی و خصوصی با یکدیگر هماهنگ‌تر می‌شود گفت: از نتایج این همایش می‌توان به این موضوع اشاره کرده که از 23 سال گذشته تا کنون ظرفیت ناوگان از 6 میلیون تن به 23 میلیون تن، ظرفیت بنادر از 60 میلیون تن بیش از 180 میلیون تن رسیده است.

وی با تاکید بر لزوم حذف مالیات از حقوق دریانوردان اظهار داشت: دریانوردی که 4 تا 5 ماه از خانواده خود دور می‌شود باید معافیت مالیاتی داشته باشد، همچنین  باید ماده 9 قانون نظام وظیفه احیا شود تا معافیت سربازی دریانوردان ادامه داشته باشد. 

وی با بیان اینکه حمل و نقل دریایی ایران بیش از 40 کنوانسیون بین‌المللی دارد، افزود: قرارداد ساخت 3 فروند کشتی با کشتی‌سازی صدرا داریم که هنوز اجرا نشده است.

وی با بیان اینکه با همکاری بیمه‌های داخلی موضوع بیمه شناورها اجرایی شد گفت: در حال حاضر بیمه P&I و حمایت، غرامت، بدنه و تجهیزات با همکاری بیمه‌های داخلی و خارجی اجرا می‌شود.

کد خبر : ۲۷۸۹۲۴