خبرگزاری کار ایران

فروش ارز صنعت پتروشیمی روان تر می شود

asdasd
کد خبر : ۲۷۸۳۲۱

جلسه بررسی مشکلات پیش رو و فرآیند عرضه درآمدهای ارزی توسط شرکت های پتروشیمی با حضور رییس کل بانک مرکزی، مدیران و اعضای انجمن صنفی کارفرمایی صنعت پتروشیمی برگزار شد.

به گزارش ایلنا از روابط عمومی بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران، در این جلسه احمد مهدوی دبیرکل انجمن صنفی کارفرمایان و مرتضی عزیزی رییس هیات مدیره انجمن صنفی کارفرمایی صنعت پتروشیمی ضمن تاکید بر اهمیت این صنعت در کشور به مشکلات تولید، برخی مقررات مانع تولید و همچنین اقدامات ناهماهنگ از سوی برخی دستگاه ها اشاره و بر توان شرکت های مدنظر برای افزایش تولید، صادرات و متعاقباً افزایش درآمدهای ارزی تاکید کردند.

در ادامه برخی مدیران شرکت های پتروشیمی درخصوص مشکلات و موانع موجود شامل برخی از مقررات بانکی درباره ذینفع واحد و اشخاص مرتبط، تضامین بانکی و مشکلات تامین مالی و غیره نکاتی را بیان کردند.

در این جلسه ولی الله سیف رییس کل بانک مرکزی نیز با اشاره به ثبات بازار ارز کشور در نتیجه اقدامات انجام شده بر استمرار و پایداری عرضه منابع ارزی توسط این گروه تاکید کرد.

وی افزود: باید فضای جدیدی را برای شرکت های پتروشیمی ایجاد نماییم و آمادگی لازم برای ورود به شرایط پساتحریم فراهم شود.

رییس کل بانک مرکزی با اشاره به اینکه افزایش 2 برابری صادرات پتروشیمی با نظر مسئولین این صنعت، امر پسندیده ای است، تاکید کرد: لازم است مشکلات این صنعت به صورت جداگانه به بانک مرکزی ارسال تا اقدامات لازم انجام پذیرد.

سیف با بیان اینکه در هیات دولت نیز پیگیری های لازم را در خصوص مشکلات صنعت پتروشیمی خواهد داشت، ابراز امیدواری کرد بتوانیم در آینده نزدیک و پس از رفع تحریم ها، فرآیند شفاف و روان تری را برای فعالیت های این صنعت به ویژه فروش ارز از طریق بازار بین بانکی و در شبکه بانکی کشور داشته باشیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز