خبرگزاری کار ایران

وزیر دادگستری اعلام کرد؛

ارزش قاچاق در سال؛ ۳۴ تا ۵۵ هزار میلیارد تومان

asdasd
کد خبر : ۲۷۸۱۱۴

با جمع‌بندی که دوستان و همکاران ما داشته‌اند می‌توان به بین ارقام ۳۴ هزار میلیارد تومان تا ۵۵هزار میلیارد تومان، بیشتر ازسایر ارقام اتکا کرد. اما با این حال این رقم بسیاربزرگ بوده و متاسفانه بخش بزرگی از این کالا‌ها از مبادی رسمی کشور با اظهارنامه‌های مخدوش، اطلاعات ناقص و یا عدم کنترل یا ارزیابی خوب، صورت می‌گیرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، مصطفی پورمحمدی، وزیر دادگستری و رئیس کمیسیون مبارزه با فساد در بازدید از سیستم جامع گمرکی کشور در جمع خبرنگاران گفت: خرسندیم که یک تحول بزرگ در حوزه واردات و صادرات کالا و یک بخش مهم در ایجاد سلامت محیط کسب و کار کشور در حال انجام است.

وی در ادامه افزود: سیستم جامع گمرکی اقدام تحسین‌برانگیزی است که توسط متخصصین و به خصوص جوانان ما صورت گرفته است.

وزیر دادگستری گفت: گفتنی است که مدیریت گمرک همکاری خوبی برای دادن اطلاعات و تشریح فرآیند‌ها انجام داده و آنچه که در حال حاضر مشاهده شد به این صورت است که همه عملیات از بارگیری در مبداء در سیستم‌های جامع ثبت شده و در مسیر کنترل شده در مبادی ورودی، به صورت دقیق اندازه‌گیری‌ها صورت می‌گیرد.

پورمحمدی تصریح کرد: با این روش عملاً دستکاری سهوی، عمدی و اشتباهات ثبت از بین خواهد رفت و با این مسیر امکان تخلف کاهش می‌یابد. امیدواریم با این سیستم آمار قاچاق کاهش یافته و به صفر رسیده و عواید گمرکی به‌‌ همان صورت که در قانون ذکر شده، اخذ شود.

رئیس کمیسیون مبارزه با فساد عنوان کرد: مهم‌ترین نکته این سیستم ساده‌سازی امور است، به این معنا که افراد می‌توانند از منزل یا شرکت خود تمام عملیات گمرکی، ترخیص کالا، حمل و بارگیری و دریافت کالا را به صورت اینترنتی انجام دهیم.

وی گفت: این اقدامات گام بسیار مهمی در خصوص بهبود فضای کسب و کار، سلامت محیط اقتصادی، کاهش هزینه تولید و سرعت انجام عملیات واردات و صادرات کشور بوده و نیز کمک بزرگی به ارتقای سلامت اداری و جلوگیری از فساد در کشور خواهد بود.

وزیر دادگستری در خصوص آخرین آمار قاچاق کالا و ارز گفت: در این خصوص آمارهای متفاوتی اعلام شده است؛ از حدود ۱۰ میلیارد دلار یا حدود ۳۴هزار میلیارد تومان تا ۲۵ میلیارد دلار که به عددی نزدیک ۸۰ هزار میلیارد تومان است، ادعا شده است.

پورمحمدی تصریح کرد: اما با جمع‌بندی که دوستان و همکاران ما داشته‌اند می‌توان به بین ارقام ۳۴ هزار میلیارد تومان تا ۵۵هزار میلیارد تومان، بیشتر ازسایر ارقام اتکا کرد. اما با این حال این رقم بسیاربزرگ بوده و متاسفانه بخش بزرگی از این کالا‌ها از مبادی رسمی کشور با اظهارنامه‌های مخدوش، اطلاعات ناقص و یا عدم کنترل یا ارزیابی خوب، صورت می‌گیرد.

رئیس کمیسیون مبارزه با فساد خاطرنشان کرد: امیدواریم که بتوانیم در پایان سال ۹۴ با وجود سیستم جامع گمرکی، نوید کاهش آمار قاچاق را بدهیم و به تبع آن عوارض دریافتی از کالا‌ها نشان دهد که مبادی رسمی ما به طور مشخص تا چه میزان کالا را وارد کرده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز