خبرگزاری کار ایران

نخستین شهرک صنعتی غیردولتی قم در دولت یازدهم به بهره برداری رسید

مدیرعامل شرکت شهرکهای صنعتی قم از بهره برداری نخستین شهرک صنعتی غیردولتی در این استان در دولت تدبیر و امید خبر داد.

به گزارش ایلنا و به نقل از روابط عمومی شرکت شهرکهای صنعتی قم، امیرهوشنگ طیبی‌نژاد با اعلام این خبر اظهارداشت: ایجاد شهرک صنعتی غیردولتی در چارچوب تحقق کاهش تصدی‌گری دولت بر فعالیتهای غیرحاکمیتی و منویات مندرج در قانون اصلاح تبصره پنج بند الف ماده سه قانون اجرای سیاستهای کلی اصل ۴۴ قانون اساسی در سطح استان انجام می‌شود.

وی افزود: در این راستا قم بعنوان استانی در حال توسعه، از ظرفیتهای خوبی برای ایجاد شهرکهای غیردولتی برخوردار بوده و مقدمات اجرایی آن‌ها نیز پیشرفت‌هایی داشته است.

وی ادامه داد: در همین راستا احداث این شهرک صنعتی غیردولتی در منطقه نیزار استان و در مجاورت جاده ترانزیت قم – اصفهان و در زمینی به مساحت ۹۵هکتار جهت استقرار صنایع فلزی خصوصا صنایع پایین دستی فولاد مورد موافقت شرکت شهرکهای صنعتی قم قرار گرفت.

طیبی‌نژاد، عبور قطار سریع السیر تهران - قم - اصفهان از داخل شهرک، مجاورت با صنایع بزرگ فولاد، شبکه فیبر نوری، خطوط انتقال برق و خطوط سراسری گاز را از مهم‌ترین مزایای این شهرک خصوصی برشمرد.

وی گفت: اقدامات اولیه این شهرک از سال ۸۵ آغاز شد ولی طی یک سال گذشته با جدیت و پیگیری صورت گرفته، شهرک غیر دولتی پارس گس‌تر نیزار در سال دولت و ملت، همدلی و هم زبانی به بهره برداری رسید.

استان قم دارای هفت شهرک صنعتی شکوهیه، محمودآباد، سلفچگان، چاپ و نشر، قنوات، الغدیر نمونه کشوری و شهرک صنعتی تخصصی ICT می‌باشد.

کد خبر : ۲۷۷۸۹۲