خبرگزاری کار ایران

حمید کلانتری:

سال گذشته 227 هزار واحد مسکونی از سوی تعاونی های مسکن به مردم واگذار شد

asdasd
کد خبر : ۲۷۷۶۰۳

معاون امور تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی از ایجاد 88 هزار فرصت شغلی با ایجاد پنج هزار و 190 تعاونی در سال 93 خبر داد و گفت: تعداد تعاونی ها در دوره یادشده نسبت به سال 92 حدود 30 درصد رشد داشته است.

به گزارش ایلنا، حمید کلانتری در نشست خبری که در محل وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی برگزار شد، افزود: در سال گذشته تعاونی ها سال گذشته در مجموع یک میلیارد و 100 میلیون دلار کالا به دیگر کشورها صادر کرده اند.

وی با اشاره به اهمیت بخش تعاونی در اقتصاد کشور، افزود: در دولت تدبیر و امید نگاه جدیدی به بخش تعاون شده و تلاش می شود زمینه ایجاد تحول بیشتر در بخش تعاونی های کشور فراهم شود.

وی ادامه داد: هفت راهبرد اساسی برای توسعه بخش تعاون در نظر گرفته شده که این راهبردها شامل ترویج فرهنگ تعاون، توسعه مدیریت منابع انسانی، تحکیم تعاملات شبکه ای بین تعاونی ها، توسعه همکاری های بین بخشی، تامین مشوق ها و منابع مالی، توسعه بازار و برند و همچنین تامین نظارت بر تعاونی ها است.

کلانتری گفت: هم اکنون 2.6 میلیون تعاونی با حدود یک میلیارد نفر عضو در جهان فعال هستند که این ارقام حاکی از اهمیت این بخش در اقتصاد کشورها دارد.

وی اظهار داشت: سال گذشته 227 هزار واحد مسکونی از سوی تعاونی های مسکن به مردم واگذار شده و بالغ بر 2میلیون نفر - ساعت در بخش تعاونی های مسکن آموزش داشته ایم.

به گفته کلانتری، استانهای تهران، فارس، خراسان رضوی، مازندران و خوزستان پنج استان نخست به لحاظ ایجاد تعاونی ها در سال گذشته هستند.

معاون امور تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، توضیح داد: در سال گذشته یکهزار و 540 تعاونی در بخش خدمات، یکهزار و 65 تعاونی در بخش کشاورزی، 903 تعاونی در بخش صنعت، 146 تعاونی در حوزه مسکن، 159تعاونی در حوزه فرش دستباف، 112 تعاونی چند منظوره، 45 تعاونی حمل و نقل و 86 تعاونی در حوزه فعالیت های عمرانی تشکیل شده است.

کلانتری با اشاره به حوزه اعتبارات برای ایجاد تعاونی ها، گفت: در دوره مورد بررسی 53 میلیارد تومان تسهیلات ارزان قیمت نیز برای پیشبرد اهداف تعاونی ها پرداخت شده است. همچنین 160 میلیارد تومان از محل صندوق توسعه ملی برای افزایش فعالیت تعاونی های تولیدی و خدماتی تخصیص یافته است.

وی ادامه داد: یک هزار و 840 میلیارد تومان از محل بانک توسعه تعاون در سال 93 به ایجاد تعاونی ها تخصیص یافته است.

وی صادرات عمده تعاونی ها در سال 93 را به طور عام در زمینه صنایع غذایی، کشاورزی، پوشاک، فرش دستباف، پسته و صنایع دستی عنوان کرد.

معاون امور تعاون وزارت کار اعتبار بخش تعاون را در سال جاری 950 میلیارد تومان اعلام و ابراز امیدواری کرد که این منابع برای توسعه بخش تعاون تخصیص یابد.

وی اظهار داشت: در سال گذشته 48 تعاونی دانش بنیان، 32 تعاونی دهیاری، 14 تعاونی توسعه و عمران شهرستان و 142 مورد تعاونی صنایع دستی در کشور ایجاد شد.

وی درباره وضعیت تعاونی های زنان نیز، گفت: حدود 10درصد از تعاونی های کشور مختص به حوزه زنان است که در قالب 11هزار شرکت با 130هزار عضو فعالیت می کنند. میانگین اشتغال در این تعاونی ها 11 نفر و سرمایه اولیه برای ایجاد آنها 9 میلیون تومان است.

کلانتری افزود: همچنین در سال گذشته 11هزار و 800 مورد بازرسی از تعاونی ها انجام شده است.

وی اظهار امیدواری کرد که در سال جاری تعاونی های توسعه عمران شهرستانی توسعه بیشتری بیاید، هم اکنون 14 تعاونی توسعه عمران شهرستان در کشور فعال است.

کلانتری توضیح داد: تعاونی های یادشده می توانند در همه فعالیت های عمرانی، خدماتی، ساخت و ساز و اقتصادی فعالیت کنند.

وی یکی از فعالیت های جدی سال جاری که از سوی معاونت امور تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی پیگیری می شود را ایجاد بازار مجازی عنوان کرد و گفت: با ایجاد چنین بازاری تعاونی ها می توانند براحتی کالاهای تولیدی خود را به بازار عرضه کنند این مهم حتی می تواند در قالب فروشگاههای بزرگ زنجیره ای انجام شود.

وی اظهار داشت: در سال جاری تلاش خواهد شد تفاهمنامه هایی که در حوزه تعاون در استانهای کشور به امضا رسیده توسعه یابد و تقویت شود. تاکنون 23 تفاهمنامه در استانهای مختلف به امضا رسیده است.

وی دیگر برنامه بخش تعاون برای سال جاری را ایجاد تعاونی تامین نیاز تعاونی ها عنوان کرد و گفت: با ایجاد چنین تعاونی هایی نیازهای تامین مواد اولیه و همچنین حذف واسطه ها برای فروش محصولات تولیدی در تعاونی ها سهل تر خواهد شد.

 

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز