خبرگزاری کار ایران

در گزارش ایلنا بررسی شد:

پشتوانه قدرت موسسات مالی غیرمجاز کجاست؟

asdasd
کد خبر : ۲۷۷۵۸۶

موسسات مالی و اعتباری غیر مجاز در سطح کشور مشغول به فعالیت هستند و علاوه بر اینکه بارها از سوی دستگاه های مسئول به آنان اخطار هایی داده شده است مبنی بر اتمام فعالیت اما این قبیل موسسات همچنان به فعالیت های خود با جدیت ادامه می دهند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، چندی پیش بود که شورای پول و اعتبار اعلام کرد که نرخ سود سپرده های کوتاه مدت باید کاهش یابد و بانک ها موظف به اجرای آن هستند اما با توجه به اینکه این موسسات تحت نظارت هیچ دستگاه نظارتی نیستند نه تنها این قانون را اجرا نکرده اند بلکه مشاهده شده است که نرخ های خود را بالاتر از بانک ها و موسسات قانونی اعلام کرده اند.

یک کارشناس اقتصادی در این خصوص به ایلنا می گوید: باید دید قدرت این موسسات در چه بخشی است که هیچ نهاد نظارتی نمی تواند با آنان برخورد کند البته قوه قضاییه به تازگی اعلام کرده است که با این موسسات به شدت برخورد خواهد کرد که اگر این مهم اجرایی شود اقدامی کلیدی در اقتصاد ایران خواهد بود.

جواد احمدی نیا می افزاید: در خبرها تا حدودی اشاره می شود که برخی نهاد های نظامی پشتوانه اصلی این موسسات هستند اما هیچگاه به طور شفاف در این خصوص خبری منتشر نشده است. البته مردم به خوبی از حقایق آگاه هستند و می دانند که چه اتفاق هایی در سطح کشور در حال رخ دادن است.

البته گفته های این کارشناس در خصوص آگاهی مردم به دلیل این موضوع است که سطح اطلاع رسانی با وجود شبکه های اجتماعی و ایجاد سایت های گوناگون به شدت افزایش یافته است و هموطنان با استفاده از وایبر، لاین، تلگرام و ... اخبار را در کمترین زمان ممکن به یکدیگر اطلاع می دهند و شاید همین اطلاع رسانی ها موجب شده است که فعالیت های موسسات مالی به طور کامل در سطح کشور مطرح شود.      

جمشید رستمی یکی دیگر از کارشناسان نیز به ایلنا می گوید: علاوه بر دستگاه ها مردم نیز باید نهایت همکاری را با دستگاه ها داشته باشند و سرمایه های خود را در هر موسسه مالی و اعتباری که تنها سود بالایی به آنها می دهند قرار ندهند چرا که در صورت هر گونه تخلف برای دریافت سرمایه خود با مشکلاتی مواجه خواهند شد. 

با این همه باید دید که چه زمان شاهد اولین برخورد جدی با موسسات مالی و اعتباری غیر مجاز خواهیم بود. اقدامی که نیازمند همکاری همه دستگاه ها است و هیج دستگاهی در این خصوص نباید کوتاهی کند.

 

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز