خبرگزاری کار ایران

امضای تفاهم نامه همکاری دوجانبه بین صندوق های ضمانت صادرات ایران و ایتالیا

asdasd
کد خبر : ۲۷۷۵۶۵

تفاهم نامه هکاری دو جانبه فیمابین صندوق ضمانت صادرات ایران و موسسه بیمه اعتبار صادراتی و سرمایه گذاری دولتی ایتالیا موسوم به SACE در حاشیه اجلاس بهاره 2015 اتحادیه برن در فلورانس به امضاء رسید.

به گزارش ایلنا از صندوق ضمانت صادرات ایران، براساس مفاد این سند همکاری، در راستای توسعه تجارت و صادرات دو کشور و همچنین بالا بردن ظرفیت حمایتی از صادرکنندگان دو کشور، مقرر شد موسسات بیمه اعتبار صادراتی ایران و ایتالیا همکاری تنگاتنگ و گسترده تری را اتخاذ کنند.

همکاری در زمینه ارائه خدمات مشاوره ای رایگان، برگزاری دوره های آموزشی و سمینارهای دو و چند جانبه در خصوص توسعه محصولات بیمه اعتباری و رویه های نوین ارزیابی و مدیریت ریسک های اعتبار صادراتی از دیگر محورهای این سند همکاری است.

مدیرعامل صندوق ضمانت صادرات ایران در حاشیه مراسم انعقاد این تفاهم نامه اظهار داشت: استفاده از دانش فنی و اطلاعات روز موسسات تراز اول بیمه اعتبار صادراتی در جهان در دستور کار صندوق ضمانت صادرات ایران قرار دارد و این تفاهم نامه نیز در همین راستا به امضاء رسیده است.

طاهر شه حامد افزود: این همکاری از سال 2007 با برگزاری یک دوره آموزشی در ایران توسط مدرسین SACE آغاز شد اما با توجه به آنکه این موسسه در زمره پیشروان این صنعت در جهان محسوب می شود، تعمیق روابط فیمابین نیز احساس می شد.

وی اظهار داشت: خوشبختانه با بهبود شرایط سیاسی و اقتصادی در سایه موفقیت مذاکرات شاهد تمایل بیشتر و اراده کشورهای اروپایی به توسعه همکاری ها و روابط با جمهوری اسلامی ایران هستیم و آنگونه که در مذاکرات فیمابین نیز مشاهده شد طرف ایتالیایی به گسترش همکاری ها با ایران تمایل داشت و امیدواریم با حضور قدرتمند ایران در مجامع بین المللی شاهد بهبود روزافزون فضای تجارت بین الملل برای حضور ایران در بازارهای جهانی باشیم.

همانطور که اشاره شد این تفاهم نامه در حاشیه اجلاس بهاره اتحادیه برن و کلوپ پراگ که امسال به میزبانی SACE ایتالیا در شهر فلورانس برگزار می شد، به امضاء رسید.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز