خبرگزاری کار ایران

یک کار‌شناس اقتصادی در گفتگو با ایلنا:

حجم قاچاق ۲۱ میلیارد دلاری پاسخ قاطع به شیوه غلط دولت در تولید است

asdasd
کد خبر : ۲۷۷۳۹۹

یک کار‌شناس اقتصادی گفت: نباید در خصوص حمایت از تولید داخل احساسی قدم برداریم و بهتر است بگوییم که حمایت از تولید با صرفه اقتصادی باید باجدیت دنبال شود.

منصور کمال نیا در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایلنا در خصوص صحبت‌هایی که در راستای حمایت از تولید ملی مطرح می‌شود، گفت: تجربه ثابت کرده است که بسیاری از تصمیمات مردم و مسئولان ما از روی احساس است ولی در این خصوص باید بگویم بهتر است مسئولان از تولیدی حمایت کنند که صرفه اقتصادی دارد و مردم نیز کالای با کیفیت ایرانی را خریداری کنند.

وی ادامه داد: اکنون شاهد تولیدات گوناگونی در ایران هستیم از خودرو تا گوشی تلفن همراه که این خود قابل توجه است. در خصوص صنعت خودرو سازی گفته‌های زیادی مطرح شده است اما در خصوص تولید گوشی تلفن همراه در ایران ما به دنبال چه هستیم و به چه می‌خواهیم برسیم.

این کار‌شناس بیان داشت: ما در ایران مزیت‌های بسیاری را در زمینه تولید در اختیار داریم و بهتر است نگاه مسئولان در خصوص تولید هر نوع محصول تغییر کند. تا حدودی درست است که مسئولان می‌گویند واردات به کشور کاهش یابد و واردات به مواد اولیه و کالا‌های واسطه‌ای باید محدود شود اما آیا تنها با این روش می‌توان از تولید داخل حمایت کرد.

بنابه گفته وی‌‌ همان اندازه که از تولید قرار است حمایت شود باید از حقوق مصرف کننده نیز دفاع کرد. مصرف کننده ایرانی لایق استفاده از بهترین محصولات است ولی چون آقایان تصمیم دارند کشور را به گونه‌ای که می‌خواهد هدایت و مدیریت کنند از ابزار تعرفه استفاده می‌کنند و البته حجم قاچاق ۲۱ میلیارد دلاری پاسخ قاطع به اقدامات و شیوه غلط آن‌ها بوده است.

وی می‌گوید: هیچ ایرانی موافق قاچاق کالا نیست مگر معدود افرادی که از این راه سود‌های کلان بدست می‌آورند. مردم ایران می‌دانند که کالای قاچاق هیچ گونه تضمینی ندارد اما شما از مردم اگر سئوال کنید پاسخ‌های قابل توجهی را دریافت خواهید کرد.

این کار‌شناس اقتصادی بیان داشت: مسئولان باید از جنس مردم باشد و معمولا نیز همین بوده است اما نمی‌دانم چرا برخی از دوستان و همکاران ما نیز در زمانی که پست‌های دولتی را قبول می‌کنند دیدگاه آنان نیز دچار تغییر می‌شود. به طوری که در خصوص تولید همکاران ما تازمانی که در بنده کار‌شناسی کشور بوده‌اند یک گفته بیان می‌کردند اما پس از دریافت سمت گفته‌ای دیگر، که این خود باید بررسی شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز