خبرگزاری کار ایران

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس:

استیضاح وزیر راه به دلیل مشکلات دولت گذشته است

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با بیان اینکه در جریان استیضاح وزیر راه و شهرسازی باید معضلات و مشکلات این وزارتخانه در نظر گرفته شود،‌ گفت:‌ وزرات راه و شهرسازی درگیر مجوعه ای از گرفتاری ها و مشکلات است که برای حل آن نیاز به بودجه کلان دارد ، مشکلاتی که در ایجاد آن نقشی نداشته است.

علی اکبر ناصری، در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایلنا اظهار داشت: اگرچه این استیضاح هنوز اعلام وصول نشده است اما ما باید به مشکلات و معضلاتی که این وزارتخانه در یک سال و نیم اخیر با آن درگیر بوده هم توجه داشته باشیم.

وی گفت: وزیر جدید میراث دار مشکلاتی است که از گذشته به جای مانده و آقای آخوندی و معاونانش در این مدت تلاش کرده‌اند تا علی رغم کمبود بودجه مشکلات را تاحدی مرتفع کنند و در این شرایط و با نگاهی به جمیع شرایط طرح استیضاح کار درستی نیست.

ناصری تاکید کرد: ‌ نمایندگان باید به دولت و وزراء کمک کنند که در این شرایط که اغلب وزارتخانه‌ها با مشکل تامین اعتبار رو به رو هستند بتوانند برای مشکلات پیش رو اولویت بندی داشته باشند.

ناصری با اشاره به اینکه نمایندگان باید به منافع ملی توجه داشته باشند بیان کرد: گرچه جزء حقوق نمایندگان است که وزیری را استیضاح کنند ولی در مورد این وزارتخانه موضوع با نشست و مذاکره حل خواهد شد.

وی ادامه داد: شاید نمایندگانی که مطالبات منطقه‌ای خود را اساس این استیضاح قرار داده‌اند تحت فشار مردم حوزه انتخابیه خود باشند اما باید به این نکته هم توجه کرد که بیشتر مشکلات وزارت راه، تمام پروژه‌های ناتمام، مشکلات مسکن مهر و معضلات جاده‌ای حاصل گذشته است و در حال حاضر بالغ بر ۵۰ تا ۶۰ میلیارد دلار برای اتمام همه پروژه‌های ناتمام نیاز است.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس افزود: باید به این نکته توجه داشت که بخشی از مشکلاتی که در وزارت راه و شهرسازی وجود دارد و همچنان حل نشده است و این به خاطر بودجه محدودی است که مجلس برای این وزارتخانه در نظر گرفته و دولت هم موظف است رعایت کند اما مشکلاتی که نمایندگان به خاطر آن موضوع استیضاح را مطرح کرده‌اند در دولت گذشته رقم خورده است.

این عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس در مورد احتمال اعلام وصول هیات رئیسه گفت: به احتمال زیاد این مشکل و ابهاماتی که برای نمایندگان وجود دارد در نشست‌هایی که قرار است برگزار شود برطرف خواهد شد و هیات رئیسه مجلس هم به حل و فصل این موضوع کمک خواهد کرد.

کد خبر : ۲۷۷۲۲۸