خبرگزاری کار ایران

معاون امور صنایع وزارت صنعت، معدن و تجارت؛

رونق تولید و صادرات از مهمترین سیاستهای دولت در سال 94

asdasd
کد خبر : ۲۷۶۵۲۲

معاون امور صنایع وزارت صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه از ظرفیت های موجود برای کمک به واحدهای صنعتی استفاده خواهیم کرد، گفت: رونق تولید و صادرات از مهمترین اولویت های وزارت صنعت، معدن و تجارت در سال 94 است و این وزارتخانه تمام تلاش خود را برای رفع مشکلات این دو حوزه به کار خواهد بست و از تمام ظرفیت های موجود در این مسیر بهره خواهد گرفت.

به گزارش ایلنا از شبکه اطلاع رسانی تولید و تجارت ایران، محسن صالحی نیا با بیان اینکه لوایح حمایت از تولید و خروج از رکود برنامه عملیاتی دولت برای رفع مشکلات در بخش تولید و صادرات است، افزود: خوشبختانه این لوایح به تصویب نمایندگان مجلس شورای اسلامی و شورای نگهبان رسیده و بزودی آئین نامه های اجرایی آن تصویب و ابلاغ خواهد شد.

وی با اعلام اینکه بخشی از مشکلات صنعتگران استانها قابل حل است، گفت: کارگروه حمایت از تولید در استانها بصورت منظم تشکیل می شود و مشکلاتی که در استان قابل حل باشند از قبیل مشکلات موجود در حوزه تامین اجتماعی و اداره امور مالیاتی در این کارگروه طرح و نسبت به رفع آنها اقدام خواهد شد و ما نیز مشکلاتی که نیاز به پیگیری وزارت صنعت، معدن و تجارت در سطح ملی را دارند را پیگیری خواهیم کرد.

صالحی نیا تاکید کرد: مشکل تامین سرمایه در گردش واحدهای صنعتی یک مشکل ملی است و ما تلاش خواهیم کرد راه حل های مناسبی برای آن تعریف کنیم.

معاون امور صنایع وزارت صنعت، معدن و تجارت همچنین گفت: تامین سرمایه در گردش و نقدینگی برای حوزه تولید از مهمترین دغدغه های همه مسئولین است و متاسفانه در ارتباط با تامین منابع مالی و سرمایه در گردش واحدهای تولیدی با مشکل مواجه هستیم که امیدواریم با اجرای لوایح حمایت از تولید و خروج از رکود بخش زیادی از این مشکلات حل شود.

وی با اعلام اینکه در سال 93، 65 درصد نیاز سرمایه در گردش صنعت کشور تامین شد، افزود: اعتبار در نظر گرفته شده در این بخش در سال 92، 65 هزار میلیارد تومان بود و این رقم در سال 93 به 103 هزار میلیارد تومان رسید و پیش بینی کرده ایم این مقدار در سال 94 به 120 یا 130 هزار میلیارد تومان برسد.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت تاکید کرد: محدودیت ها همیشه وجود دارد و باید با برنامه ریزی مناسب و ایحاد زیرساخت های مناسب از محدودیت ها گذشت.

وی یکی دیگر از مشکلات سرمایه گذاران و صنعتگران را ساخت کالاهای مشابه دانست و به سرمایه گذران این اطمینان را داد که در این زمینه از آنها حمایت خواهد شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز