خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل سازمان انرژی های نو:

خرید برق سرمایه گذاران خارجی انرژی های تجدید پذیر تضمین می شود

asdasd
کد خبر : ۲۷۵۳۳۰

مدیرعامل سازمان انرژی های نو ایران (سانا) از تضمین خرید برق سرمایه گذاران خارجی در زمینه انرژی های تجدیدپذیر خبر داد.

به گزارش ایلنا از پایگاه اطلاع رسانی وزارت نیرو (پاون)، سیدمحمد صادق زاده در نشست تخصصی توسعه و کاربرد انرژی های تجدیدپذیر با همکاری وزارت محیط زیست آلمان و با حمایت موسسه GIZ، گفت: انرژی های تجدیدپذیر تنها راه ما برای حفاظت از محیط زیست است و با پیشرفت فناوری، هزینه های حفاظت از محیط زیست کاهش یافته است.

وی افزود: آلمان در زمینه انرژی های تجدیدپذیر در جهان پیشرو است و در زمینه نصب انرژی خورشیدی مقام نخست را به خود اختصاص داده است.

وی اظهار داشت: زمانی که آلمان به توسعه انرژی های تجدیدپذیر به ویژه انرژی خورشیدی اقدام کرد، هزینه ها بسیار بالا بود اما همین اقدام موجب شد تا فناوری پیشرفت کند و هزینه ها کاهش یابد.

صادق زاده با تاکید بر اهمیت تحقیق و توسعه در زمینه انرژی های تجدیدپذیر، گفت: خوشبختانه کشور ما طی چند سال اخیر به انرژی های نو اهتمام ورزیده است به طوری که هم اکنون بیش از 100 مرکز تحقیقاتی و دانشگاهی داریم که به طور مستقیم در رابطه با انرژی های تجدیدپذیر فعالیت می کنند.

وی تصریح کرد: دستاوردهای خوبی در این زمینه داشته ایم و پژوهش های گسترده ای در زمینه انرژی های تجدیدپذیر صورت گرفته که یکی از زمینه های بسیار مساعد، همکاری بین ایران و آلمان محسوب می شود.

مدیرعامل سازمان انرژی های نو ایران از حمایت دولت از انرژی های نو در مقیاس وسیع خبر داد و گفت: دولت براساس قوانین مصوب مجلس شورای اسلامی، از پژوهش ها در این بخش حمایت می کند.

وی افزود: با پیشرفت های بسیار خوبی که طی سال های گذشته در آلمان صورت گرفته و همت والایی که در ایران در زمینه تحقیق و توسعه انرژی های تجدیدپذیر وجود دارد، همکاری های مناسبی می تواند بین دو کشور آغاز شود.

وی با بیان اینکه ما به اندازه آلمان برای توسعه انرژی های تجدیدپذیر انگیزه داریم، گفت: از آنجا که ایران یکی از تولیدکنندگان و مصرف کنندگان بزرگ انرژی در جهان محسوب می شود، با ادامه روند موجود باید بخش اعظمی از گاز کشور را به مصارف داخلی اختصاص دهیم.

وی ادامه داد: ما علاقه مندیم که ظرفیت گاز موجود در کشور، کل جهان را منتفع کند؛ بنابراین برای حفظ ظرفیت صادراتی باید به انرژی های تجدیدپذیر روی بیاوریم که این موضوع امنیت انرژی جهان را تامین می کند.

وی توسعه انرژی های تجدیدپذیر را یک اقدام برد - برد دانست و گفت: بخشی از انرژی مصرفی خود را می توانیم از انرژی های تجدیدپذیر تامین کنیم و ضریب امنیت انرژی را بیش از گذشته افزایش دهیم.

صادق زاده با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران با تعیین نرخ های بسیار جذاب خرید برق آمادگی پذیرش سرمایه گذاری مستقیم خارجی را دارد، گفت: نرخ های موجود درمقایسه با نرخ کشورهای منطقه بیشتر است و با تعرفه های موجود، بازگشت سرمایه در مدت چهار سال رقم می خورد ضمن آنکه وزارت نیروی ایران به مدت 20 سال برق حاصل از انرژی های تجدیدپذیر را به صورت تضمینی خریداری می کند که فرصت مناسبی برای سرمایه گذاری در این بخش محسوب می شود.

وی برگزاری این نشست را فرصت مناسبی برای بررسی مباحث تحقیق و توسعه، توسعه فناوری و توسعه بازار در بخش انرژی های تجدیدپذیر خواند تا از این طریق راه حل های مناسبی برای طی این راه طولانی ارایه شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز