خبرگزاری کار ایران

واعظی در جمع خبرنگاران:

سیم‌کارت کودک و نوجوان برای صیانت از آنان است

asdasd
کد خبر : ۲۷۴۲۴۲

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات سیم‌کارت کودک و نوجوان را برای صیانت از جوانان و عدم ورود آنها به سایت‌های مستهجن عنوان کرد و گفت:همانطور که می‌خواهیم مانع ورود مردم و به ویژه جوانان به سایت‌های غیراخلاقی شویم و با محتواهای ضددینی در این فضا مقابله کنیم باید به تولید محتوای دینی توجه ویژه داشته باشیم.

به گزارش خبرنگار در قم، سیدمحمود واعظی در حاشیه دیدار با آیت‌الله جوادی آملی،  در جمع خبرنگاران با اشاره افتتاح و بهره‌برداری شبکه پهن‌باند استان قم گفت: از سال گذشته و آخرین دیداری که با مراجع عظام تقلید داشتم، بر اساس رهنمودهای ایشان جلساتی را با شورای اداری استان به صورت مرتب برگزار کردیم تا در نهایت قم را به عنوان الگو و نمونه برای راه‌اندازی این طرح در نظر گرفتیم.

وی داد: امروز طرح توسعه زیرساخت‌های ارتباطی و شبکه پهن‌باند استان قم را با حضور رئیس مجلس رونمایی کردیم که شامل فیبر نوری استان قم و همچنین ارتباط مخابراتی این استان با چهار استان سمنان‏، تهران، مرکزی و قم به منظور پشتیبانی آنان از مخابرات استان قم است.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ادامه داد: طبق سیاست‌های پیش‌بینی شده‏، شرکت‌هایهمراه اول، رایتل و ایرانسل برای خدمت‌رسانی به مردم و افزایش دسترسی‌ها و پهنای باند تلاش‌هایی کردند.

واعظی با اشاره به فراهم زیرساخت‌های نوین در استان قم اظهار داشت: در حال حاضر مهمترین انتظاری که از استان قم با وجود این زیرساخت‌ها می‌رود، تولید محتوای غنی و ارائه آن به جامعه و عرصه بین‌المللی است و به همین منظور جلساتی با موسسات دینی و دفاتر مراجع تقلید که تولید محتوا می‌کنند، داشتیم تا در این باره فعالیت بیشتری داشته باشند.

وی با بیان اینکه در سراسر کشور سیم‌کارت کودک و نوجوان به بهره‌برداری می‌رسد، در خصوص ویژگی‌های این سیم‌کارت تصریح کرد: اختیار این سیم‌کارت می‌تواند تحت کنترل والدین قرار گرفته و والدین هر زمان می‌توانند کارکردهای کودکان با تلفن همراه را بررسی کند.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات افزود: به نظر می‌‌رسد این اقدام، کاری برای صیانت از خانواده و فرزندان است.

واعظی با بیان اینکه سیم‌کارت‌های کودک و نوجوان راشرکت‌های رایتل و همراه اول و پس از مدتی ایرانسل ارائه خواهند کرد، یادآور شد: قیمت 4 هزار و750 تومان برای فروش این سیم‌کارت‌ها در نظر گرفته شده است.

وی با بیان اینکه تمام این فعالیت‌ها برای صیانت از جوانان و عدم ورود آنها به سایت‌های مستهجن است، خاطرنشان کرد: تمام این اقدامات در راستای طرح پیوست فرهنگی است که توسط برخی از نمایندگان مجلس مطرح شده است.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات تاکید کرد: همانطور که می‌خواهیم مانع ورود مردم و به ویژه جوانان به سایت‌های غیراخلاقی شویم و با محتواهای ضددینی در این فضا مقابله کنیم باید به تولید محتوای دینی توجه ویژه داشته باشیم.

واعظی با تاکید بر اینکه برای دستیابی به موارد فوق و آنچه که در داخل کشور برای تولید محتوا به آن نیاز بود، پهنای باند است، ابراز داشت: در آخرین سفر ما به قم ظرفیت از 4.8 گیگابیت به 26 گیگابیت رسیده است و البته امروز و تا این لحظه مردم تا 9.5 گیگابیت آن را استفاده کرده‌اند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز