خبرگزاری کار ایران

آب سدهای تهران به 673 میلیون مترمکعب رسید

آب موجود در سدهای استان تهران با بارندگی‌های مناسب در هفته‌های اخیر، به 673 میلیون مترمکعب رسید.

به گزارش ایلنا و به نقل از پایگاه اطلاع ‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، آب موجود در سدهای تهران به 673 میلیون مترمکعب رسیده است درحالی که در زمان مشابه سال گذشته 489 میلیون مترمکعب ثبت شده بود.

در هفته‌های اخیر و پس از مدت‌ها، آب سد لار روند افزایشی پیدا کرده و آب موجود در این سد به حدود 89 میلیون مترمکعب رسیده است درحالی که این سد در زمان مشابه سال گذشته 35 میلیون مترمکعب آب داشت.
آب موجود در سه سد طالقان، کرج و ماملو نیز به‌ترتیب 226، 138 و 149 میلیون متر مکعب گزارش شده که 18، 34 و 23 درصد درمقایسه با دوره مشابه سال آبی گذشته افزایش یافته است. 
آب سد لتیان نیز در هفته‌های اخیر روند افزایشی خوبی داشته و با 72 میلیون مترمکعب، 91 درصد بیشتر از مدت مشابه سال گذشته آب ذخیره کرده است.
همچنین آب ورودی به سدهای تامین‌کننده آب استان تهران از ابتدای سال آبی جاری تاکنون 723 میلیون مترمکعب گزارش شده که در مقایسه با سال گذشته 39 درصد افزایش یافته است.
آب ورودی به پنج سد زیر پوشش شرکت آب منطقه ای تهران در زمان مشابه سال آبی گذشته، 520 میلیون مترمکعب گزارش شده بود.
با وجود بهبود نسبی وضع سدهای تامین کننده آب تهران، شرکت مدیریت منابع آب از شهروندان درخواست کرده است با صرفه‌جویی و مصرف بهینه آب، این شرکت را در تامین آب شرب تابستان امسال همراهی کنند.
کد خبر : ۲۷۴۱۷۷