خبرگزاری کار ایران

معاون وزیر نیرو اعلام کرد؛

افزایش 1200 مگاواتی ظرفیت نیروگاه های کشور در تابستان

asdasd
کد خبر : ۲۷۳۹۸۹

معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی با تشریح آخرین وضعیت تامین برق در تابستان94، از افزایش 1200 مگاواتی ظرفیت عملیاتی نیروگاه های کشور در تابستان امسال در مقایسه با تابستان سال گذشته خبر داد.

به گزارش ایلنا به نقل پایگاه اطلاع رسانی وزارت نیرو، هوشنگ فلاحتیان اظهارداشت: صنعت برق کشور تلاش کرده طی ماه های گذشته تعمیر دوره ای و اساسی نیروگاه ها را پیش از آغاز خرداد ماه امسال به پایان برساند ضمن آنکه در طول سال 93 در مجموع 2830 مگاوات ظرفیت نیروگاهی جدید در کشور ایجاد شده است.

وی افزود: از پیک سال 93 تا پیک 94 نیز حدود 1500 مگاوات قدرت تولیدی برق کشور اضافه می شود که درواقع ظرفیت عملی تولید برق ما درمقایسه با سال گذشته در زمان پیک حدود 1200 مگاوات اضافه شده است.

معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی یادآورشد: اگر پیک بار ما هرچه بیشتر از 1200 مگاوات افزایش یابد، باید با روش های مدیریت مصرف، پیک بار را کنترل کنیم و در غیر این صورت ممکن است با مشکلاتی روبه رو شویم.

وی با بیان اینکه سال گذشته با ایجاد محدودیت در صادرات و همچنین مدیریت بار صنایع ازطریق عقد قرارداد با مشترکان مگاواتی، به صنعت برق برای مدیریت پیک شبکه کمک شد، گفت: مشترکان صنعتی در قالب طرح تعطیل تابستانی و فصل تعمیر واحدها، صنعت برق را همراهی کردند تا درمجموع از این طریق 900 مگاوات پیک را کاهش دهیم.

وی اظهارداشت: امسال نیز این طرح در کشور اجرا می شود و به شرکت های برق منطقه ای و توزیع تکلیف شده است تا در تعامل با مشترکان صنعتی در پیک بار میزان بار مصرفی آنها را تعیین کنند.

فلاحتیان با بیان اینکه براساس پیش بینی های انجام شده، پیک بار در تابستان امسال در حالت خوش بینانه به 51 هزار و 300 مگاوات می رسد، گفت: در حالت بدبینانه نیز امکان رسیدن پیک بار به 53 هزار مگاوات وجود دارد.

وی تصریح کرد: اگر پیک بار کشور را حدود 51 هزار مگاوات در نظر بگیریم، نیازمند مدیریت بار حدود دوهزار مگاواتی هستیم که در این صورت توازنی بین تولید و مصرف ایجاد می شود.

وی یادآورشد: درمجموع برنامه ریزی ها به گونه ای صورت گرفته است که هم نیروگاه ها آمادگی را لازم را برای تولید حداکثری داشته باشند و هم با مدیریت بار و تعامل با مشترکان به نحو قابل قبولی، برق مورد نیاز کشور تامین شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز