خبرگزاری کار ایران

شافعی در جمع خبرنگاران؛

طی سال‌های گذشته حجم تجارت ایران و آلمان به نصف کاهش یافت

آلمان‌ها به دنبال به دست آوردن بازار از دست رفته اقتصاد ایران هستند و ما مطمئن هستیم در آینده‌ای نزدیک مبادلات اقتصادی ما افزایش خواهد یافت.

به گزارش خبرنگار ایلنا، غلامحسین شافعی رئیس اتاق بازرگانی صنایع معادن و کشاورزی ایران در حاشیه نشست مشترک با هیات آلمانی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: بسیاری از اتاق‌های بازرگانی آلمانی در جلسه امروز حضور داشتند که همگی خواستار احیای مجدد روابط صنعتی با ایران بودند.

وی افزود: در فضای جدیدی که به وجود آمده برنامه‌های توسعه صنعتی و نوسازی ایران مطرح شده که بیشتر در بخش خدمات و فنی‌ و مهندسی است.

وی خاطرنشان کرد: هیات آلمانی برای ادامه مذاکرات رسماً از ایران دعوت کرد تا در آلمان حضور پیدا کنند.

شافعی با بیان اینکه آلمانی‌ها برنامه سرمایه‌گذاری در توسعه ریلی و حمل و نقل ایران را در نظر دارند گفت: پروژه‌های زیرساختی حمل و نقل کشور موضوع مهمی است که آلمان‌ها به آن علاقه نشان دادند و آنچه مسلم است ما باید از این فضای جدیدی و فرصتی که به وجود آمده استفاده کنیم.

وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به حجم تجارت ایران و آلمان گفت: در گذشته حجم تجارت دو کشور 6 میلیارد دلار بود اما متاسفانه به دلیل محدودیت‌های به وجود آمده این حجم تجارت به 3 میلیارد دلار کاهش یافت و شاهد افت مبادلات اقتصادی بودیم. اما هم‌اکنون آلمان‌ها به دنبال به دست آوردن بازار از دست رفته اقتصاد ایران هستند و ما مطمئن هستیم در آینده‌ای نزدیک مبادلات اقتصادی ما افزایش خواهد یافت.

وی در خاتمه گفت: فردا نیز هیاتی سوئیسی ازبخش‌های مختلف بانکی، صنعتی، کشاورزی و خدمات فنی مهندسی در اتاق بازرگانی حضور خواهند یافت.

کد خبر : ۲۷۳۲۰۰