خبرگزاری کار ایران

نایب رییس انجمن تولیدکنندگان سنگ آهن کشور در گفتگو با ایلنا:

معادن درآمدی برای پرداخت حقوق دولتی ندارند!

ایجاد اشتغال و فراهم سازی زیرساخت‌ها وظیفه حاکمیت و دولت است این در حالی است که هم اکنون به دلیل افزایش هزینه‌های حمل و نقل و عدم وجود اسکله بارگیری و ریلی توانایی رقابت با کشورهای دیگر را از دست داده‌ایم.

بهرام شکوری، عضو خانه معدن در گفتگو با خبرنگار ایلنا اظهار داشت: از دو هفته پیش درخواست خود را به شورای عالی معادن برای تجدید نظر در مورد حقوق دولتی‌ها داده‌ایم اما هنوز پاسخ مکتوبی به سنگ آهنی‌ها داده نشده است.

وی افزود: البته جلساتی در دفتر معاونت معدنی و بهره برداری امور معادن وزارت صنعت، معدن و تجارت در روزهای اخیر برگزار شده است که نشان از علاقمندی مسئولین این وزارت خانه در فضای کاهش قیمت حقوق دولتی متناسب با قیمت‌های جهانی سنگ آهن بود.

نایب رییس انجمن تولیدکنندگان و صادرکنندگان سنگ آهن کشور تصریح کرد: وضعیت سنگ آهنی‌ها به گونه‌ای است که در حال حاضر توانایی پرداخت حقوق دولتی را ندارند زیرا باید این حقوق از محل سود قیمت سنگ آهن دریافت شود این در حالی است که هم اکنون بهای سنگ آهن به زیر ۵۰ دلار رسیده و این کاهش قیمت سنگ آهنی‌ها را متضرر هم کرده است.

شکوری گفت: اکثر معادن درآمدی ندارند که حقوق دولتی را بپردازند و بسیاری از آن‌ها در حال تعطیل شدن هستند!

وی با بیان اینکه یکی از راه‌های جبران کاهش درآمد‌ها دریافت حقوق دولتی از معادن است گفت:باید شرایط مناسبی برای کمک به بهره برداران معادن کشور برای عبور از شرایط بحرانی با توجه به کاهش بهای نفت فراهم شود تا بتوانند این حقوق را بپردازند.

شکوری خاطر نشان کرد: ایجاد اشتغال و فراهم سازی زیرساخت‌ها وظیفه حاکمیت و دولت است این در حالی است که هم اکنون به دلیل افزایش هزینه‌های حمل و نقل و عدم وجود اسکله بارگیری و ریلی توانایی رقابت با کشورهای دیگر را از دست داده‌ایم.

وی تصریح کرد: در صورتیکه زیرساخت‌های ما مهیا می‌شد می‌توانستیم با استرالیا و برزیل هم در همین مارکت خراب رقابت کنیم!

کد خبر : ۲۷۲۹۶۹