خبرگزاری کار ایران

معاون امور صنایع وزارت صنعت، معدن و تجارت در گفتگو با ایلنا‌:

هیچ افزایش قیمتی در دستور کار شورای رقابت قرار ندارد

قرار است یارانه در قالب سود تسهیلات برای واحدهای تولیدی که در اولویت هستند پرداخت شود، فعلاً پیشنهاد وزارت صنعت اختصاص رقم دوهزار میلیارد تومان به بخش صنعت و معدن است که امیدواریم این موضوع مورد تصویب قرار گیرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محسن صالحی‌نیا، معاون امور صنایع وزارت صنعت، معدن و تجارت با حضور در یک نشست خبری با اشاره به اینکه براساس مصوبه شورای اقتصاد خودروهای سواری کالاهای انحصاری شناخته شده و باید دستورالعمل قیمت گذاری آن‌ها از سوی شورای رقابت تعیین شود، گفت: برهمین اساس شورای رقابت در سال گذشته براساس نرخ تورم و سطح کیفی محصولات اقدام به تعیین فرمولی کرده است که برهمین اساس با قرار دادن متغیر‌ها قیمت خودرو در هر سال تعیین می‌شود.

وی تصریح کرد: در حال حاضر هیچ افزایش قیمتی در دستور کار شورای رقابت قرار ندارد و هم اکنون به‌جز عوارض گمرکی و نرخ مالیات بر ارزش افزوده خودروسازان افزایش قیمتی در محصولات خود اعمال نکرده‌اند.

معاون امور صنایع وزارت صنعت تصریح کرد: اگر خودروسازان درخواست افزایش قیمتی در محصولات خود دارند باید استدلال‌های خود را به شورای رقابت ارسال کنند و این بخش آن‌ها را مورد بررسی قرار دهد.

وی در رابطه با وضعیت درخواست وزارت صنعت مبنی بر خروج خودروهای سواری از لیست کالاهای انحصاری که در سال گذشته به شورای اقتصاد ارسال شده بود، نیز افزود: هنوز این موضوع در دستور کار شورای اقتصاد قرار نگرفته است.

صالحی‌نیا در رابطه با اختصاص یارانه به بخش تولید که در سال گذشته اجرایی نشده بود نیز اظهار داشت: متأسفانه در سال گذشته سهم تولید از منابع قانون هدفمندی پرداخت نشد اما امسال در صددیم با تدابیر مناسب سهم تولید را از منابع هدفمندی پرداخت کنیم.

وی ادامه داد: یک کارگروه ویژه از دو هفته گذشته در سازمان مدیریت و برنامه ریزی برای اجرایی شدن این موضوع تشکیل شده است.

وی گفت: وزارت صنعت نیز در این میان پیشنهادات مختلفی اعلام کرده که در صددیم این پیشنهاد را به مرحله اجرا برسانیم.

وی افزود: قرار است یارانه در قالب سود تسهیلات برای واحدهای تولیدی که در اولویت هستند پرداخت شود، فعلاً پیشنهاد وزارت صنعت اختصاص رقم دوهزار میلیارد تومان به بخش صنعت و معدن است که امیدواریم این موضوع مورد تصویب قرار گیرد.

کد خبر : ۲۷۲۸۴۹